عرضه اولیه های شستا ، صبا تامین و آریاساسول ؛ پیشتاز سود بورس امسال

ژیوار

با تحلیل معاملات انجام شده در بازار سرمایه طی4 ماهه گذشته به این نتیجه می رسیم که عرضه اولیه شستا، صبا تامین و آریاساسول پرچمدار سودآوری واگذاری های امسال بوده اند.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای سالجاری تا 25 تیر ماه، سهام 10 شرکت در بازار سرمایه عرضه اولیه داشتند که در میان این 10 شرکت، سه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا(عرضه در27 فروردین)، صبا تأمین(20 فروردین) و آریاساسول(7 خرداد) نسبت به سهام دیگر شرکت ها با سوددهی بیشتری همراه بودند.
آمار‌های ارائه شده از بازار سرمایه ایران، نشان می دهد که عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا تاکنون ۲۹۴ درصد به خریداران خود سود داده است.
اما پس از شستا، سهام شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با نماد صبا در رتبه دوم قرار دارد و تاکنون ۲۲۰/۵ درصد برای خریدارانش سودآوری داشته است.
در این رتبه بندی، سهام شرکت پتروشیمی آریا ساسول با نماد آریا با ۵۹ درصد سود آوری و سهام صنایع لاستیک یزد که اواخر اردیبهشت(سی و یکم ام ) با نماد پیزد برای نخستین بار در بورس عرضه شد با ۲۱/۹ درصد سودآوری در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

عرضه های اولیه با سوددهی کمتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از میان دیگر عرضه‌های اولیه، شرکت شیر پگاه که دهم اردیبهشت عرضه شد تاکنون ۱۳/۸ درصد برای خریداران سودآوری داشته است، همچنین شرکت سرمایه گذاری پویا از زمان عرضه اولیه اش در تاریخ ۴ تیر تاکنون ۲۰/۸ درصد برای خریداران خود سود داشته است.
در میان عرضه‌های اولیه سال ۹۹، سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین که در ۱۱ تیر عرضه شد تاکنون ۱۴ درصد به خریداران سود داده و لیزینگ پارسیان به عنوان آخرین عرضه اولیه تابستان ۹۹ توانسته است ۹ درصد برای خریداران خود سود به همراه داشته است.
ناگفته نماند که براساس برنامه قرار است 24 شرکت دیگر طی سالجاری، عرضه اولیه داشته باشند.

دریان سفر امید

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : آریاساسولشستاصبا تامین
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز