رکورد ورود گردشگر به آنتالیا شکسته شد

ژیوار

از ابتدای سال جدید میلادی تا کنون 1/2  میلیون گردشگر وارد آنتالیا شده‌اند که رکورد جدیدی است. این در حالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته 1/65 میلیون نفر وارد این شهر شده‌اند. به این ترتیب تعداد گردشگران آنتالیا نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس میزان ورود گردشگر به آنتالیا نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2019 هم 10 درصد افزایش پیدا کرده است. 2019 یکی از بهترین سال‌های گردشگری ترکیه بود. بیشتر گردشگران ورودی به این شهر از اروپا و کشورهای آلمان، بریتانیا و روسیه هستند.

صنعت گردشگری برای اقتصاد ترکیه بسیار حیاتی است، چراکه درآمد حاصله از این راه می‌تواند کسری بودجه را کاهش داده و به مقابله دولت با تورم و نرخ بهره بالا کمک کند. میزان درآمد ترکیه از گردشگری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 32/3 درصد افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب درآمد گردشگری این کشور تا ماه مارس به 8/69 میلیارد دلار رسیده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

دولت ترکیه برنامه‌ریزی کرده که تا پایان سال میلادی جاری 60 میلیون نفر گردشگر به این کشور وارد شده و این عدد در سال 2028 به 90 میلیون نفر برسد. انتظار درآمدی ترکیه نیز رسیدن به 100 میلیارد دلار تا پنج سال آینده است. رکورد ورود گردشگر به این کشور مربوط به سال 2019 و 45/1 میلیون نفر بوده است. رکورد درآمد نیز در سال 2022 و 46/3 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز