زیباترین دریاچه های اطراف تهران برای تعطیلات آخر هفته

ژیوار

هیچ چیز آرام‌بخش‌تر از ایستادن در کنار آّب‌های درخشان نیست. خواه در قالب دریا و اقیانوس باشد، خواه یک جویبار کوچک، هرچه که باشد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل جهت تداوم زیست و بقای انسان است.

به گزارش کاماپرس، ایران چشم اندازهای متنوعی دارد. اگرچه بیشتر با کوه‌ها و بیابان‌ها همراه است. اما این سرزمین مملو از دریاچه‌های کوچک و بزرگی است که هریک، حسی از بهشت را منتقل می‌کنند. از نمک‌زار گرفته تا آب زلال، دریاچه‌های ایران از جمله جاذبه‌های دیدنی این کشور هستند. در ادامه کاماپرس به معرفی تعدادی از زیبا‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

جاذبه‌های دیدنی اطراف رامسر برای مسافرت

اقامت در بهترین کلبه های جنگلی شمال ایران را تجربه کنید!

دریان سفر امید

1-دریاچه لتیان

دریاچه سد لتیان در منطقه جذاب لواسان قرار دارد. گشت‌وگذار در این دریاچه یک آخر هفته به یاد ماندنی را با دوستان و خانواده به یادگار می‌گذارد. از سه راه تهرانپارس خود را به پل جاجرود برسانید، به موازات رود جاجرود مسیر خود را ادامه دهید و با طی کردن پنج کیلومتر در جاده آسفالت به ورودی سد لتیان خواهید رسید. ماهیگیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب از امکانات این منطقه است.

2-دریاچه‌های تار و هویر

این دریاچه‌های زیبا در حدود 113 کیلومتری تهران در نزدیکی کوه دماوند قرار دارند. این دو دریاچه به فاصله 500 متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند. آب و هوای این منطقه کوهستانی است. در مسیر این دو دریاچه از مناظر کوه‌های البرز لذت خواهید برد. سطح دریاچه در زمستان ممکن است توسط یک لایه نازک یخ پوشیده شود. چشم انداز زیبای منطقه به همراه امکان تفریحات آبی مانند قایق‌رانی و شنا همراه با کوهنوردی آن را به یک جاذبه طبیعی پرطرفدار تبدیل کرده است.

3-دریاچه سلطان

دریاچه‌های نمک از جمله مناطق گرانبها در کشورهای بیابانی هستند. جدا از زیبایی طبیعی و ناب خود، ثابت شده است که نمک دریا فواید بی شماری برای سلامتی بدن دارد. این دریاچه در 40 کیلومتری شمال قم و 85 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است. دریاچه سلطان به لحاظ سطح سیقلی خود، معروف به بزرگترین آینه طبیعی کشور است.

4-دریاچه لار

دریاچه لار یا به اصطلاح سد لار یکی از بهترین جاذبه‌های شگفت انگیز اطراف تهران محسوب می‌شود. این منطقه در 20 کیلومتری شهر لار قرار دارد. دریاچه لار در روزهای صاف و آفتابی از قله دماوند دیده می‌شود. بازدید از این منطقه به همراه پارک ملی آن و دشت شقایق یک روز خاطره انگیز را ایجاد می‌کند.

5-دریاچه شورمست

شورمست، یکی دیگر از زیباترین دریاچه‌های اطراف تهران تنها به میزان سه تا چهار ساعت رانندگی با شما فاصله دارد. این دریاچه با مساحتی بالغ بر 15 کیلومتر مربع به جاده اصلی تهران به مازندران نزدیک است. دریاچه شورمست از جاذبه‌های اصلی گردشگری روستای سواد کوه در شش کیلومتری شرق شهر پل سفید به شمار می‌رود. این اقلیم طبیعی توسط درختان توسکا احاطه شده و دسترسی آسانی با ماشین دارد.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز