با ارزش ترین پول جهان در سال 2023

رتبه‌بندی ارزش پول کشورها بر اساس میزان تقاضا آن در داخل و خارج کشور صورت می‌گیرد. افزایش تقاضا یک پول باعث باارزش شدن آن می‌شود. سازمان ملل 180 ارز را به رسمیت می‌شناسد.

کاماپرس در ادامه به معرفی باارز‌ش‌ترین پول‌های دنیا می‌پردازد:

دلار کانادایی

کانادا مدت زمان طولانی است که یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، به همین دلیل است که یکی از باارزش‌های ارزهای جهان را دارد. دلار کانادا به عنوان پنجمین ارز بزرگ ذخیره شده شناخته می‌شود. ببسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل ثبات و ارزش این پول، در معاملات فارکس از ارز کانادایی استفاده می‌کنند.

  • بیشتر بخوانید:

قیمت روز ارز دیجیتال 8 فروردین 1402

راز آسمان پایتخت

قیمت روز ارز دیجیتال 7 فروردین 1402

دلار آمریکایی

ایالت متحده یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است. به همین دلیل بسیاری از مردم فکر می‌کنند که دلار آمریکا باارزش‌ترین پول دنیا است، ولی این درست نیست. این ارز تنها به این دلیل یک ارز ذخیره جهانی شناخته می‌شود که ایالت متحده آمریکا رهبر اقتصاد جهان است. تقریبا در هر کشوری از این ارز استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی در بازار بین‌المللی ارز دارد.

فرانک سوئیس

فرانک واحد پول ملی سوئیس است و از آن به عنوان ارز قانونی در لیختن اشتاین استفاده می‌شود. سوئیس از نظر اقتصادی باثبات است و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. همه این مجموعه دلایل باعث می‌شوند که پول سوئیس ارزش زیادی در بازار بین‌المللی داشته باشد.

یورو اروپا

یورو واحد پول اتحادیه اروپا است و این ارز بالاترین نرخ تبدیل در سراسر جهان را دارد. ارزش‌ این پول در از سال‌های قبل در حال بالا رفتن است و به همین دلیل در بازار بین‌المللی جایگاهی قوی دارد. اکثر کشورهای اروپایی و بیشتر کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی از این ارز استفاده می‌کنند. مجموعه این عوامل باعث بالا بودن ارزش این پول می‌شود.

دلار جزیره کیمن

دلار جزیره کیمن واحد پول جزیره کیمن است که در رتبه ششم در فهرست 10 ارز برتر را دارد. این ارز در سال 1972 اعلام شد و در حال حاضر تنها به علت پیشنهادات این جزیره مانند ارائه مجوز برای چندین بانک و تامین سرمایه هنگفن برای شرکت‌های بیمه در بازار بین‌المللی مستحکم شده است.

پوند استرلینگ انگلیس

پوند استرلینگ واحد پول ملی بریتانیا است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پوند باارزش‌ترین پول در دنیا است در حالی که رتبه پنجم را در این فهرست دارد. این ارز با وجود افت زیاد در طول جنگ جهانی اول و دوم، همچنان ارزش خود را حفظ کرده است.

دینار جردن

دینار جردن در رتبه چهارم از ارزهای ثروتمند جهان قرار دارد. این ارز واحد پول ملی کشور اردن است. اردن از سال 1946 به یک پادشاهی مستقل تبدیل شد و در سال 1950 این پول را معرفی کرد. امروزه این ارز تنها به علت اعتماد بالا عمومی و سرمایه‌گذاری خارجی به یکی از قوی‌ترین ارزهای جهان تبدیل شده است.

ریال عمان

ریال واحد پول عمان است . در رتیه سوم باارزش‌ترین پول‌های جهان قرار دارد. این پول در سال 1972 در عمان منتشر شد و آن را به دلار آمریکا متصل کردو این ارز یکی از بالاترین نرخ‌های تبدیل را در بازار بین‌المللی دارد و علت آن ثبات اقتصادی عمان است.

دینار بحرین

واحد پول بحرین دومین ارز با ارزش در جهان است. دینار در بازار ارز بین‌المللی ارزش بالایی دارد و بسیار باثبات است. دینار در سال 1965 توسط معرفی شد و در آن زمان این کشور هنوز تحت حمایت برتانیا بود.

دینار کویت

واحد پول ملی کویت به عنوان با ارزش‌ترین پول در جهان شناخته می‌شود. کویت کشور کوچکی است که به دلیل صادرات قابل توجه نفت ثروت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز