راه اندازی سرور ذخیره سازی برای کاهش هزینه اینترنت

پشتیبلان شبکه
ژیوار

فرآیند پشتیبان‌گیری در فناوری اطلاعات و خدمات پشتیبان شبکه ، یعنی تهیه یک نسخه از داده‌ها که با هدف بازیابی داده اصلی و نگهداری آن انجام می‌شود. به این منظور، بهره‌مندی از یک سرور ذخیره‌سازی که توسط پشتیبان شبکه راه‌اندازی شده، ضروری محسوب می‌شود تا از داده‌ها به خوبی محافظت شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مزایا و معایب متعددی در استفاده از سرورهای ذخیره‌سازی داده وجود دارد که به سبک و اندازه کسب‌وکار شما وابسته است و باید بررسی کنید که کدام یک برای شما بهترین است. سرور ذخیره‌سازی، با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در ادامه، انواع سرور پشتیبان شبکه و مهم‌ترین و کارآمدترین امکانات‌شان بررسی می‌شود؛

سرور ذخیره سازی و پشتیبان شبکه

انواع سرورهای ذخیره‌سازی

امروزه سه نوع از سیستم‌های ذخیره اطلاعات در دنیا وجود دارد که بین شرکت‌ها، پشتیبان شبکه و کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد:

دریان سفر امید

ذخیره‌ساز DAS: از این نوع سیستم ذخیره‌سازی زمانی استفاده می‌شود که هارد سرور ظرفیت کافی برای نگهداری از اطلاعات را داشته باشد. این ذخیره‌ساز، یک فضای دیجیتالی است که به صورت مستقیم به سرور متصل می‌شود.

ذخیره ساز SAN: این نوع فضای ذخیره سازی با سطح دسترسی Block Level به سرورهای متصل اجازه دسترسی مستقیم و بدون واسطه را می‌دهد.

ذخیره ساز NAS: این سیستم ذخیره‌سازی، جزو پرکاربردترین‌ها در دنیا است که در آن، دستگاه مانند یک سرور عمل می‌کند. به صورتی که می‌توان تعدادی هارد به آن متصل کرد.

مزایای راه‌اندازی سرور ذخیره‌سازی چیست؟

سرورهای ذخیره‎سازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همیشه در سرویس شبکه کار کنند. چیزهایی مانند ذخیره‌سازی و قدرت پردازش را به روش‌هایی ارائه می‌کنند که به طور سفارشی برای مطابقت با نیازهای کاربران پیکربندی شده‌اند. آن‌ها به طور هدفمند برای این نقش ساخته شده‌اند و می‌توانند مونتاژ یا اصلاح شوند تا سخت‌افزار دقیقاً با آنچه که نیاز است مطابقت داشته باشد.

اتصال همزمان

سرور ذخیره‌سازی از طریق رایانه شما وصل نمی‌شود. بلکه داده‌ها بر روی یک سرور قرار دارد که امکان اتصال به آن را در هر زمان فراهم می‌کند.

اتصال چندگانه

راه‌اندازی سرور ذخیره سازی این امکان را می‌دهد که چندین دستگاه با هم جفت شوند تا عملکرد و کارایی را تا حد زیادی بهبود ببخشند. به این معنی، چندین دستگاه می‌توانند همزمان به فایل‌های مشابه دسترسی داشته باشند و به آسانی آن را مدیریت کنند و یا تغییر بدهند.

گزینه‌های سفارشی

سرورهای ذخیره‌سازی به مدیران اجازه می‌دهند تا تعیین کنند که چه کسی می‌تواند به فایل‌ها و پوشه‌های خاص دسترسی داشته باشد. یک سرور ذخیره‌سازی، معمولا سفارشی‌سازی، گزینه‌های پیکربندی امنیتی و کنترل‌های دسترسی دقیق‌تری را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توان در صورت نیاز از طریق پیکربندی، هارد دیسک‌های بیشتری را اضافه کرد.

پشتیبان شبکه

بازیابی اطلاعات

بسیاری از کسب‌وکارها با خطر از بین رفتن داده‌های‌شان مواجه هستند. در صورت وقوع این مشکل، کار کل شرکت با اختلال عمیقی مواجه می‌شود که می‌تواند فرایند انجام فعالیت کارمندان را متوقف کند. در این صورت آسیب بزرگی به شرکت و اعتبار آن وارد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از سیستم ذخیره‌سازی بسیار مهم خواهد بود.

افزایش همکاری

سیستم‌های ذخیره‌سازی می‌تواند به بهبود همکاری بین کارمندان نیز کمک کند. به عنوان مثال، بسیاری از سیستم‌های NAS شامل پشتیبانی از اشتراک‌گذاری فایل هستند. بنابراین کارمندان می‌توانند به راحتی فایل‌ها را به اشتراک بگذارند و مستقیماً به فایل‌ها از طریق اینترنت دسترسی داشته باشند. این کار نیازی به کپی کردن فایل‌ها بر روی یک درایو USB یا سایر رسانه‌های قابل جابجایی را از بین می‌برد.

امنیت پیشرفته

فضای ذخیره‌سازی در یک مرکز داده قرار دارد و امنیت را در سطح سازمانی فراهم می‌کند. هیچ نقطه شکستی در سرورهای ذخیره‌سازی وجود ندارد؛ زیرا از داده‌ها در چندین سرور پشتیبان‌گیری تهیه می‌شود. این بدان معنی است که اگر یک سرور از کار بیفتد، داده‌ها ایمن می‌مانند.

چگونه یک سرور ذخیره‌سازی را راه‌اندازی کنیم؟

ذخیره‌سازی اطلاعات یکی از جنبه‌های مهم هر کسب‌وکار است. از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همه آن‌ها به روش‌های مطمئن برای اشتراک‌گذاری و ذخیره داده‌ها نیاز دارند. اما چگونه باید اقدام به راه‌اندازی سرورهای ذخیره‌ساز کرد؟

مجموعه رایانه کمک تمام خدمات تخصصی پشتیبانی شبکه را برای مشتریان فراهم می‌کند. پشتیبان شبکه این مجموعه، با نصب سخت‌افزارهای مورد نیاز مانند انواع سرورها، نیاز مشتریان را در اولین فرصت رفع می‌کند. پشتیبان شبکه با نگهداری از سیستم شما، بر امنیت آن نظارت می‌کند و مشاوره‌های تخصی ارائه می‌کند. برای ارتباط گرفتن با یک پشتیبان شبکه متخصص و حرفه‌ای، تنها لازم است با تلفن ثابت شماره 9099071540 و موبایل شماره 0217129 را شماره‌گیری فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز