حل مشکل باتری های لیتیومی با استفاده از جلبک های دریایی

با گسترش استفاده از خودروهای برقی، دنیا با چالش های جدیدی مواجه خواهد شد. اگر همه مردم به استفاده از خودروهای برقی رو بیاورند، نیاز به انرژی برق بسیار بالا خواهد رفت و مشکلاتی نیز در مورد مدت زمان لازم برای شارژ به وجود خواهد آمد. البته دانشمندان به تازگی روشی ابداع کرده اند که از طریق آن خودروها ظرف 10 دقیقه شارژ می شوند، همچنین پیشرفت های جدید در مورد طراحی ایرودینامیکی بدنه خودروهای برقی نیز می تواند برد آن ها نیز بسیار افزایش بدهد؛ با این حال یک مشکل بزرگ همچنان باقی می مانند و آن مشکل این است که لیتیوم ماده ای ارزان و فراوان نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در یک پژوهش جدید جنین عنوان شده است که سخت پوستان دریایی می توانند راه حل این مشکل باشند ولی دریا یک پاسخ قوی تر هم برای این مشکل دارد و آن استفاده از جلبک های دریایی است.

البته باتری های سدیم-متال نیز به عنوان جایگزین لیتیوم پیشنهاد شده اند چون این نوع باتری گنجایش زیاد و قیمت کمی دارند، ولی عیب و ایرادشان هم کم نیست. یکی از این مشکلات ایجاد کریستال و رشد آن ها است که به درون قسمت تجزیه باتری رخنه می کنند و در نهایت یک مدار کوتاه ایجاد می شود.

دریان سفر امید

در پژوهشی که دانشگاه بریستول به تازگی انجام داده است نشان داده شده که می توان از نانو ذراتی که از جلبک های دریایی به دست می آیند برای رفع مشکل این باتری ها استفاده کرد. به گفته این پژوهشگران، فیبرهایی که حاوی این نانو ذرات هستند و از جلبک های دریایی به دست می آیند نه تنها از ایجاد کریستال های سدیم جلوگیری می کنند بلکه باعث می شوند عملکرد باتری نیز بالا برود. استفاده از موادی که از جلبک های دریایی به دست می آید علاوه بر این که باتری را تقویت می کند، ظرفیت و بهره وری و عمر آن را نیز بالا می برد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان