قیمت دلار روز 20 تیر 1401/ ثبات در بازار ارز حاکم است

ژیوار

قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری افزایش پیدا کرد. نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل 0.09 درصد بیشتر شد و به مرز 27 هزار و 771 تومانی رسید. در حال حاضر میزان عرضه از تقاضا بازار پیشی گرفته و به همین دلیل قیمت دلار تغییر قیمتی چندانی ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایبنا، بررسی‌های میدانی نشان دهنده این است که روند نزولی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو ادامه دارد. دستورالعمل اخیر بانک مرکزی مبنی بر اجازه خرید و فروش ارز صادرکنندگان در شبکه صرافی‌های سراسر کشور، باعث افزایش قابل توجه عرضه و این موضوع به تعدیل شاخص ارزی منجر شد. چند هفته گذشته بود که قیمت دلار بازار آزاد رشد سریع و قابل توجهی پیدا کرد و حتی به مرز 34 هزار تومانی رسید. اما دستورالعمل جدید بانک مرکزی روند بازار ارز را معکوس کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

این اقدام بانک مرکزی بدون ارزپاشی باعث عمق بیشتر فضای معاملات رسمی بازار ارز و محدود شدن معاملات غیررسمی و دلالی شد. همین دستورالعمل بانک مرکزی باعث شد تا دلالان نیز به عنوان فروشنده در بازار ارز حاضر شوند و از نگهداری طولانی مدت دلار خودداری کنند. دلالانی که در حال زیان هستند نیز به دنبال جوسازی و رشد دادن قیمت دلار هستند. در واقع آن‌ها با انتشار اخبار منفی و کذب تلاش می‌کنند تا نرخ این ارز خارجی را پایین بیاورند. اما روند بازار نشان می‌دهد این گروه از معامله گران متضرر تاکنون موفق نبوده‌اند و نتوانسته‌اند روند کاهشی دلار را متوقف کنند.

امروز نرخ یورو نسبت به دو روز گذشته کاهش 0.1 درصدی را تجربه کرد و به مرز 32 هزار و 150 تومانی رسید. اما قیمت پوند روند معکوس را در پیش گرفت و با رشد 0.7 درصدی که داشت در محدوده 38 هزار و 270 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز