۸ نکته کلیدی برای انتخاب بهترین مشاور روانشناس کودک

مشاور روانشناس کودک-کاماپرس
ژیوار

بهترین روانشناسان کودک فردی است که تعامل کودک با خود، والدین و اطرافیان را مطالعه و رفتار‌های خودآگاه و ناخودآگاه کودک را ارزیابی می‌کنند. چنین فردی با شناسایی رفتار‌های غیرطبیعی فرزند شما، راه حل درمانی مناسب ارائه می‌دهند و به رشد ذهنی آن ها کمک می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، توجه به ۸ نکته کلیدی برای انتخاب بهترین مشاور روانشناس کودک ضروری است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، می‌توانید برای فرزند خود یک روانشناس مناسب انتخاب کنید.

۱ . دانش تخصصی

روانشناس کودک باید در مسائلی که ممکن است کودک با آن مواجه شود، تخصص داشته باشد و بداند که چگونه با آن‌ها برخورد کند. از کودک سؤالات درست بپرسد و بتواند اطلاعات به دست آمده را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

دریان سفر امید

۲.  قابل اعتماد بودن

روانشناسان کودک باید توانایی ذاتی جلب اعتماد کودک و والدین را داشته باشند، به طوری که هر دو طرف از کار کردن با یکدیگر احساس راحتی کنند. خانواده‌ها می‌توانند مسائل شخصی مورد نیاز را در طول ملاقات، با روانشناس به اشتراک بگذارند. یک روانشناس خوب نیز باید همیشه راز دار بماند و به حریم خصوصی خانواده احترام بگذارد.

بیشتر بخواند:

مراحل مشاوره و روانشناسی کودک باید از کجا آغاز شود؟

۳.  توانایی ارتباط با کودک

برخی کودکان ممکن است به سختی بتوانند با افراد جدید ارتباط برقرار کنند. بنابراین یکی از ویژگی‌هایی که هر روانشناس متخصص کودک باید داشته باشد توانایی گوش دادن به کودک با صبر و همدلی و صحبت کردن در سطح درک او است. به طوری که کودک جذب فرد شود و با او احساس راحتی کند.

مشاور روانشناس کودک-کاماپرس

۴ . اشتیاق به کار

یک شرط اساسی برای روانشناس کودک بودن، این است که شخص نسبت به کارش اشتیاق واقعی داشته باشد؛ از نیاز‌های کودک، حمایت و مراقبت کند و یک محیط شاد برای او ایجاد کند. کودکان نیز با افراد مهربان و شاد، ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. به طوری که یک روانشناس دلسوز و مشتاق می‌تواند به فرزند شما کمک کند از درمان لذت ببرد.

۵.  ارتباط با دیگران

روانشناسان کودک باید بتوانند به خوبی با شبکه گسترده‌ای از افراد ارتباط برقرار کنند. از والدین و مربیان آموزشی کودک گرفته تا پزشکان او؛ این فرد باید بتواند برای مراقبت از کودک، هماهنگی‌های لازم را بین افراد ایجاد کند. روانشناس به والدین کمک می‌کند همه گزینه‌ها را برای کمک به فرزند خود دنبال کنند و گزارش درستی از پیشرفت‌های درمانی او ارائه دهند.

۶.  پایبندی به مرز‌های اخلاقی

روانشناسان به حد و مرز‌ها پایبند هستند و فاصله شخصی مناسب با کودک و والدین او را حفظ می‌کنند؛ استاندارد‌های تعیین شده را رعایت می‌کنند و نسبت به ارزش‌های اخلاقی‌امانت دار هستند.

مشاور روانشناس کودک-کاماپرس

۷ . مهارت

مهارت داشتن در کنار دانش تخصصی می‌تواند روانشناس کودک را به درمانگری تبدیل کند که به دنبال آن هستید. شناسایی مشکلات و توانایی حل مسئله از جمله مهارت‌هایی است که به او کمک می‌کند طرح درمانی مناسبی ارائه دهد و موفق عمل کند. با مطالعه رزومه کاری شخص و در نظرگرفتن توانایی‌های او می‌توانید بهترین روانشناس کودک را انتخاب کنید.

۸.  همدلی

یک روانشناس خوب، با کودک و والدین او احساس همدلی و نگرانی واقعی دارد. این افراد برای درک کامل کودک تلاش و به منظور ایجاد تغییر در وضعیت او، صبورانه کار می‌کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز