بازار بورس امروز 24 اردیبهشت ماه 1401/ شاخص کل بالاتر از همیشه

ژیوار

امروز هم شاخص کل بورس 13 هزار و 961 واحد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 578 هزار و 410 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با سه روز گذشته 6 هزار و 238 واحد بالا رفت و در محدوده 444 هزار و 647 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «تاپیکو»، «وغدیر» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری هم به 11 هزار و 305 میلیارد ریال رسید. امروز ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار هم مثبت بود و 135 میلیارد تومان پول حقیقی به این بخش وارد شد. بیشترین میزان ورود پول حقیقی هم به سهام «فزر» تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت آن 46 میلیارد تومان بود. بعد از آن نمادهای «تاپیکو» و «ملت» بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

رشد بازار بورس ادامه‌دار است؟

با شروع رشد شاخص کل، برخی دلایل این افزایش را مطرح کردند. بعضی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که انتشار اخبار مثبت درباره احیای دوباره مذاکرات برجام باعث رشد دوباره بازار سهام شد. برخی هم ریشه اصلی این افزایش شاخص کل را در رشد انتظارات تورمی می‌دانند. در واقع با صعودی شدن دامنه انتظارات تورمی به همراه رشد نرخ دلار باعث شده تا شاخص کل بورس در مدار صعودی حرکت کند. برخی از کارشناسان معتقدند بازار سرمایه در حال پیشخور کردن تحولات اقتصادی آینده است.

دریان سفر امید

اطلاعات عمومی:

نماد تاپیکو را بشناسید

شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با نماد تاپیکو در بازار بورس حضور دارد. سهام تاپیکو در تابلوی بازار دوم بورس به چشم می‌خورد.

هم اکنون ارزش بازاری این سهم بیشتر از 141 هزار و 551 میلیارد تومان است. شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سهامی عام، سرمایه گذاری صبا تامین، سهامی عام، و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشار سهامداران عمده تاپیکو هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز