کرونا با قیمت خانه های لاکچری چه کرد؟

با شیوع کرونا خانه های لوکس و لاکچری در سراسر جهان اغلب با رکود و کاهش قیمت مواجه شدند اما برخی از این املاک نیز در تعدادی از کشورهای جهان گران تر شدند.

به گزارش کاماپرس به نقل از  نایت فرانک، سازمان املاک و مستقلات در لندن، قیمت املاک لوکس در بعضی از محبوب ترین شهرهای جهان در 3 ماهه اول سال بخاطر شروع ویروس کرونا سقوط کرد. گران ترین خانه ها در نیویورک، لندن، هنگ کنگ، ونکوور و سنگاپور با کمترین ارزش خود در مقایسه با 3 ماه نخست سال 2019 مواجه شدند.

در مقایسه با 3 ماهه دسامبر، تمام 5 شهری که دارای ضعیف ترین میزان رشد در آسیا بودند، همچنین شاهد شیوع ویروس کرونا در آن زمان در منطقه نیز بودند که باعث افت بیشتر ارزش املاک آنها شد. اما در مقابل، این بحران در انگلستان و آمریکا در مراحل اولیه بسر می‌برد و به معنی اینکه در سه ماهه دوم میتوان تاثیر کامل این ویروس را در آن ها مشاهده کرد. اما حتی در میان این همه گیری، قیمت خانه های گران در شهرهایی مثل توکیو، استکهلم افزایش یافت.

نایت فرانک انتظار دارد بازار جهانی مسکن لوکس به طور گسترده ای در نتیجه محدودیت های سفری راکد شود. با محدودیت های سخت و شدید مسافرتی و بسته شدن تعداد زیادی از سازمان های امور وکالتی و ثبت اراضی در سه ماهه دوم سال شاهد کاهش چشمگیر ارزش مسکن خواهیم بود. این سازمان همچنین افزود، از طرف دیگر ممکن است قیمت ها  انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

مانیل پایتخت فیلیپین با 14 درصد رشد و مادرید با 5 درصد رشد بیشترین و کمترین میزان افزایش قیمت خانه را داشته اند. در مقابل نایروبی پایتخت کنیا با رشد منفی 4 درصد و لندن با رشد منفی 1 درصد نیز بیشترین و کمترین میزان کاهش قیمت خانه را داشته اند.

آریاک سفر

میزان رشد و کاهش قیمت سایر شهر ها به شرح زیر است:

تایپه 10 درصد رشد مثبت

استکهلم با تقریبا 9 درصد رشد مثبت

گوانگژوبا 8 درصد رشد مثبت

توکیو و زوریخ با تقریبا 7 درصد رشد مثبت

تورنتو با 6 درصد رشد مثبت

سیدنی با 5 درصد رشد مثبت

پکن با کمتر از 2 درصد رشد منفی

کوالالامپور و ونکوور با 2 درصد رشد منفی

دوبلین با بیش از 2.5 درصد رشد منفی

سن پترزبورگ با 3 درصد رشد منفی

نیویورک با بیش از 3 درصد رشد منفی

و نهایتا بانکوک با 4 درصد رشد منفی

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز