ارزان‌ ترین گوشی‌های هوشمند موبایل

لست سکند

افزایش شدید قیمت دلار در ماه‌های اخیر، به ویژه در 6 ماه گذشته، باعث افزایش نجومی قیمت کالاهای زیادی شده است. در این میان بازار کالاهای دیجیتالی مانند گوشی موبایل با رشدی سرسام‌آور، باعث شد بازار گوشی‌های دست دوم حسابی داغ شود.

به گزارش کاماپرس، با فروکش کردن تقاضا در حوزه کالاهای دیجیتال مانند گوشی و تبلت، فعالان بازار معتقدند به زودی ثباتی نسبی ایجاد خواهد شد. همچنین با تخصیص ارز برای واردات موبایل توسط بانک مرکزی، احتمالا قیمت گوشی‌های موبایل کاهشی ۱۵ تا ۲۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در حال حاضر یک جستجوی ساده در سایت‌های معتبر کافیست تا مشخص شود تعداد ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند موبایل که کمتر از ۳ میلیون تومان قیمت دارند، به اندازه انگشتان یک دست است. در پایان سومین هفته آذرماه که قیمت هر دلار در بازار آزاد بیش از ۲۶ هزار تومان است، برای خرید ساده‌ترین گوشی‌های هوشمند موبایل حداقل باید بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کرد.

گوشی موبایل تکنو مدل F2

یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان

راز آسمان پایتخت

در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ قیمت گوشی تکنو F2 کمتر از ۹۰۰ هزار تومان بود اما حالا قیمت این گوشی دو سیم کارته به یک میلیون و ۶۲۰ هزارتومان رسیده است.

این گوشی هوشمند با دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و ال‌سی‌دی ۵ اینچی، حافظه داخلی‌اش فقط ۸ گیگابایت است اما می‌توان آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد.

جنس بدنه این گوشی که تنها رنگ مشکی دارد، از جنس پلاستیک است و قابلیت‌های مثل ثبت موقعیت جغرافیایی (GPS) و شناسایی چهره (Face Detection) برخوردار است.

باتری ۲هزار میلی آمپری آن هم از نوع لیتیوم یون است و پردازنده‌ای ۴هسته‌ای دارد.

گوشی موبایل انرجایزر مدل Energy E500S

یک میلیون و ۸۸۹ هزار تومان

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند زیر دو میلیون تومان که کیفیتی مشابه تکنو F2 دارد: دو سیم کارت، صفحه نمایشی ۵ اینچی و ظرفیتی ۸ گیگابایتی در رنگ مشکی. اما یک دوربین اصلی با کیفیت تصویرش ۸ مگاپیکسل دارد و دوربین سلفی‌اش هم می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۵ مگاپیکسلی ثبت کند.

این گوشی اندرویدی با پشتیبانی از کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲ هزار میلی‌آمپر ساعتی لیتیم یونی، بدنه‌ای کاملا پلاستیکی دارد و به همین خاطر سبک و ارزان‌تر از سایر گوشی‌های هوشمند است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core

دو میلیون و ۲۸۵ هزار تومان

در حال حاضر تنها دو مدل از انواع گلکسی‌های سامسونگ در رده ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند موبایل قرار دارند. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core ظرفیتی ۱۶گیگابایتی، دو سیم کارت و دارای رنگ‌های مشکی و آبی است. کیفیت دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند هم مثل انرجایزر، ۸ و ۵ مگاپیکسل است اما صفحه نمایشی بزرگتر (۵.۳ اینچی) و باتری ۳ هزار میلی‌آمپری دارد و یکی از گوشی‌های اقتصادی این کمپانی است.

این گوشی هوشمند موبایل در حال حاضر به قیمت  تومان به فروش می‌رسد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core SM-A013G/DS

۲ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان

یک گوشی معمولی با قابلیت‌های متداول وب‌گردی و مکالمه که باز در دسته گوشی‌های اقتصادی سامسونگ جای دارد. اندازه صفحه نمایش این محصول که در ۳ رنگ مشکی، آبی و قرمز عرضه شده، ۵.۳ اینچ است  و تراکم پیکسلی آن نیز ۳۱۱ پیکسل بر اینچ است که برای گوشی هوشمندی در این رده قیمت، ایده‌آل است.

دو دوربین‌های اصلی و جلوی Galaxy A01 Core به ترتیب ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شده و به یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپری مجهز شده است.

گوشی موبایل تکنو مدل WX3F LTE

۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند تکنو است که با حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، پردازنده چهارهسته‌ای، ال‌سی‌دی ۵ اینچی، در دسته ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند این روزها قرار گرفته است!

این محصول که در رنگ خاکستری عرضه شده و از دو سیم کارت و نهایتا یک کارت حافظه ۳۲ مگابایتی پشتیبانی می‌کند، دو دوربین با کیفیت یکسان ۵ مگاپیکسلی در قاب جلو پشت خود دارد و از قابلیت ثبت GPS و تشخیص چهره برخوردار است. باتری‌اش دو هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپری است و با یک پردازشگر چهارهسته‌ای Mediatek تقریبا عملکرد روانی دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : انرجایزرتکنو موبایلسامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز