10 توصیه کلیدی برای راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

سایت فروشگاه اینترنتی-کاماپرس

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در ظاهر روندی ساده دارد؛ کافی است یک سایت داشته باشید و محتوا و محصولات خود را برای نمایش موثر در آن قرار دهید. اما همه چیز به همین سادگی نیست!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برای موفقیت در تجارت الکترونیک باید با چم و خم این مسیر آشنا شوید. در زیر 10 توصیه مهم از متخصصان فروش آنلاین را برای شما آوردیم تا قدم‌های خود را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محکم‌تر بردارید.

سایت فروشگاه اینترنتی-کاماپرس

1. ساده نگهش دارید

سفر خرید مشتری باید ساده و آشکار باشد؛ پیش از آن که یک عنصر جدید به طراحی سایت خود اضافه کنید از خودتان بپرسید: با اضافه کردن این عنصر، مسیر خرید مشتری مسدود‌ نمی‌شود؟!

آریاک سفر

در زمان شروع، یک لندینگ پیج حداقلی و مینیمال بهترین گزینه است. با گذشت زمان و تحلیل رفتار مشتریان، عناصر دیگر را به صفحات اضافه کنید.

طراحی مینیمال رابط کاربری و دعوت به اقدام‌های ساده چیزی است که بازدیدکننده را تبدیل به مشتری‌ می‌کند. همه چیز را واضح و ساده نگه دارید تا پیامی که تلاش‌ می‌کنید به دست مشتری برسد، سریع‌تر برسد.

بیشتر بخوانید:

2. فقط با راضی نگه داشتن‌ می‌توانید بازدیدکننده را مشتری کنید

تجربه کاربری عالی‌ می‌تواند تعامل با برند شما را لذت بخش کند؛ در مقابل اشتباهات طراحی سایت این حس خوب را به کل از بین‌ می‌برد. بعد از اتمام طراحی اولیه، تمام صفحات را بررسی کنید و هر آنچه سرعت مشتری را کم‌ می‌کند حذف کنید تا نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی‌تان بیشتر شود. کلید بالا بردن نرخ تبدیل، بررسی چندین و چند باره سایت با مشتریان است تا مطمئن شوید ارزش‌های امروز به اندازه دیروز نگه داشته شده‌اند.

3. با داشتن یک فروشگاه یونیک و سفارشی، از رقبا متمایز شوید

نام تجاری، دارایی قدرتمندی برای ارتباط عاطفی با مخاطب و تبدیل او به طرفدار برند است. از هر 5 مشتری، معمولا 4 تای آنها از برندی که رضایت دارند، برای مدت طولانی تبلیغ‌ می‌کنند. با ایجاد یک تجربه خرید متمایز، جایگاه خودتان را به یک برند محبوب در طولانی مدت تبدیل کنید. برای رشد در زمان طولانی باید تجربه خریدی را رقم بزنید که رقبا نتوانند آن را تقلید کنند.

4. تجربه کاربری عالی همیشه اولویت است

قیمت‌های عالی، تبلیغات خیره کننده و بنرهای جذاب هنوز هم در تجارت الکترونیک هستند؛ اما تا زمانی که تجربه کاربری یا UX ضعیف باشد، اثربخشی تمام آنها کاهش پیدا‌ می‌کند. اول از همه روی قابلیت استفاده و عملکرد خوب وب‌سایت تمرکز کنید و سپس روی عناصر گرافیکی اضافی کار کنید. اولین اولویت در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که بتوانید واضح و ساده با مشتریان تعامل کنید.

5. طراحی تخت یا کلاسیک را در آغوش بکشید!

طراحی تخت یا flat به عنوان یک طراحی کلاسیک در سرتاسر وب استفاده‌ می‌شود و دلیل آن چیزی نیست جز اصول طراحی تخت؛ یعنی:

  • سلسله مراتبی که پردازش اطلاعات توسط مخاطب را سرعت‌ می‌بخشد.
  • طراحی‌های تطبیقی و آیکون گرافی‌هایی که روی اقدام کاربر تاکید دارند.
  • استفاده از الگوهای آشنا که به مخاطب کمک‌ می‌کند خیلی سریع موارد را درک کند.

همه این موارد به تجربه عالی تجارت الکترونیک کمک‌ می‌کنند. از فلسفه طراحی گوگل در زمان طراحی سایت خود وام بگیرید؛ یک طراحی کاملا تخت و ساده که تجربه خوبی را به کاربر منتقل‌ می‌کند.

6. متمایز باشید

فضای تجارت الکترونیک سال به سال شلوغ‌تر‌ می‌شود. برندسازی، آیکن گرافی‌ها، ویژگی‌های وب‌سایت و تجربه کاربری، همگی ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما را تقویت کرده و کسب‌وکارتان را از رقبا متمایز‌ می‌کند. راهی را پیدا کنید که در خاطر مخاطبان‌تان بمانید و بتوانند شما را از رقبا جدا کنند. طراحی سایت متمایز، پیشنهادهای فروش خاص، برندینگ و ویژگی‌های کسب‌وکارتان شما را در این امر کمک‌ می‌کنند.

7. در زمان طراحی سایت به فکر CRO باشید

در زمان طراحی سایت با داده‌های مرتبط به صنعت خودتان و در نظر داشتن بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)، سایت بهتری طراحی کنید. برای این کار‌ می‌توانید چرخه عمر مشتری را مطالعه کرده یا عادات روزانه آنها را تجزیه و تحلیل کنید. شناخت پرسونا و ارزش‌ها و عادات آن، در طراحی سایت به شما کمک‌ می‌کند. طراحی تجارت الکترونیک شما باید برای مخاطب هدف شما جذاب باشد، نه اینکه فقط از نظر زیبایی برای شما خوشایند باشد.

8. کمتر حرف بزنید، بیشتر نشان دهید!

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بزرگ به صورت بصری مشتری را در طول سفرش هدایت‌ می‌کنند. هر عنصر یک نقش استراتژیک در این فرآیند دارد. وجود راهنماهای ابزار و متون مربوط به خدمات‌ می‌تواند سرعت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بیشتر کند. یک طراحی سایت خوب به مخاطبان شما نشان‌ می‌دهد که محصولات باکیفیت دارید یا به عنوان رهبر متخصص در صنعت‌تان مشغول هستید. اگر همه چیز در سایت شما نیاز به توضیح دارد، طراحی سایت شما کمکی به برندسازی‌ نمی‌کند.

سایت فروشگاه اینترنتی-کاماپرس

9. مشتریان را مجبور به فکر کردن نکنید

کشف و خرید آنلاین محصول باید بصری باشد. با نوارهای پیمایش، معماری اطلاعاتی ساده و دعوت به اقدام (CTA) فوری، یک مسیر روشن برای خرید نشان دهید. بار شناختی هر مرحله را به حداقل برسانید تا با نزدیک شدن مخاطب به دکمه خرید، احتمال تبدیل بیشتر شود. در یک اقیانوس قرمز از رقبا، پیمایش واضح از زمان ورود کاربر به سایت تا رسیدن به سبد خرید، حیاتی است.

10. به دنبال اطلاعات دست اول و بازخورد مشتریان باشید

با وجود شیوه‌های مختلف تجارت الکترونیک که در سرتاسر وب وجود دارد، شاید وسوسه شوید از هر یک از آنها استفاده کنید. اما هر شیوه‌ای برای هر کسب‌وکاری خوب عمل‌ نمی‌کند. تصمیمات خودتان را بر اساس داده‌های دست اول از مشتریان و بازخوردها عملی کنید. با این کار تجربه کاربری متمایز و منحصر به فردی ایجاد‌ می‌کنید که روی مخاطبان هدف شما تاثیر‌ می‌گذارد و آنها را به برند شما وفادار‌ می‌کند.

آژانس ارتباطات خلاق رویانو

آژانس رویانو در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و طراحی سایت در اصفهان فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رویانو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز