۷ شغل پردرآمد در آلمان برای مهاجران

شغل در آلمان-کاماپرس
ژیوار

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان است و فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران فراهم می‌کند. اما رشته‌های مهندسی نظیر مهندسی IT, مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع از فرصت‌های شغلی بیشتری برای ‌پیشرفت در آلمان برخوردار هستند.

کاماپرس، در گزارش زیر هفت شغل پردرآمد در آلمان که برای مهاجران مناسب هستند را بررسی می‌کند.

مهندسی IT و نرم افزار

متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مهندسان سیستم در آلمان بسیار مورد تقاضا هستند. این رشته در ایران نیز یکی ا ز رشته‌های پردرآمدی است که معمولا درصد بیکاری کمتری بین فارغ‌التحصیلان آن نسبت به سایر رشته‌ها وجود دارد. در آلمان نیز با توجه به نیاز روزافزون به دیجیتال‌سازی و فناوری‌های جدید، و صنعتی‌ بودن کشور آلمان حقوق این دسته از متخصصان بسیار بالاست.  مهندسان نرم‌افزار در مونیخ، برلین، فرانکفورت، هامبورگ امکان پیشرفت شغلی بیشتری دارند و دستمزدشان در سال رقمی بین ۴۵ هزار تا ۱۳۰ هزار یورو است.

پزشکی و پرستاری

پزشکان و پرستاران، خصوصاً در حوزه‌های تخصصی، یکی از پردرآمدترین گروه‌های شغلی در آلمان و در کنار آن اتریش، محسوب می‌شوند. در سال های اخیر آلمان به دلیل سالخوردگی جمعیتش با نیاز فراوان به پزشک، پرستار و خدمات بهداشتی مواجه است و به همین دلیل این کشور امکانات و فرصت‌های زیادی در اختیار این قشر قرار می‌دهد. کف درآمدی پزشکان و پرستاران در آلمان با سایر گروه‌های شغلی متفاوت است. درآمد پزشکان از ۵۵ هزار یورو در سال شروع شده و تا ۲۰۰ هزار یورو در سال بالا می‌رود. درآمد پرستاران هم از ۳۰ هزار یورو شروع و تا ۶۰ هزار یورو در سال متغیر است.

مهاجرت به آلمان-کاماپرس

مهندسی مکانیک و خودرو

آلمان به عنوان قطب خودروسازی جهان شناخته می‌شود و مهندسان مکانیک و خودرو در این کشور از درآمد خوبی برخوردارند. شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون BMW، مرسدس بنز و فولکس‌واگن به دنبال متخصصان با تجربه هستند. اگر رزومه خوبی در این زمینه دارید، قطعا در آلمان جای پیشرفت دارید.

دریان سفر امید

مهندسی برق و الکترونیک

این حوزه نیز مانند مهندسی مکانیک دارای فرصت‌های شغلی زیاد و درآمد بالاست. با توجه به توسعه صنایع الکترونیک و تولید دستگاه‌های پیشرفته، متخصصان این رشته‌ها در آلمان از درآمد مناسبی برخوردارند. مهندسان برق در شهرهایی مانند مونیخ و فرانکفورت فرصت‌های شغلی بیشتری دارند. درآمد این گروه شغلی در آلمان چیزی بین ۴۵ هزار تا ۱۰۰ هزار یورو در سال است.

مشاوران مدیریت

مشاوران مدیریت به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا فرآیندها و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند. این حرفه نیازمند تجربه و دانش گسترده‌ای است و معمولاً درآمد بالایی دارد. درآمد این گروه شغلی از ۴۵ هزار یورو شروع و تا ۲۰۰ هزار یورو در سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

خدمات مالی و حسابداری

مدیران مالی، تحلیل‌گران مالی و حسابداران خبره در آلمان تقاضای زیادی دارند. با توجه به وجود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در آلمان، این دسته از متخصصان از حقوق بالایی برخوردارند. درآمد این گروه شغلی در سال رقمی بین ۴۰ هزار یورو و ۱۲۰ هزار یورو در سال است. این گروه شغلی در صنایع بانکداری، بیمه و خدمات مالی درآمد بالاتری دارند.

مهندسی صنایع و تولید

مهندسان صنایع در بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و کاهش هزینه‌ها نقش مهمی دارند. صنایع بزرگ تولیدی در آلمان، به‌ویژه در بخش‌های خودرو و ماشین‌آلات، به این متخصصان نیاز دارند و حقوق مناسبی نیز به آنها پرداخت می‌کنند. این گروه شغلی در صنایع خودرو، ماشین‌آلات و تولیدات پیشرفته، امکان ارتقا شغلی بیشتری را دارند. درآمد این گروه شغلی از ۴۵ هزار تا ۱۰۰ هزار یورو در سال درآمد دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : حامی مهاجرنیلگام سفر
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز