۱۰ نکته مهم که پیش از نصب دوربین مداربسته باید بدانید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها فیلم‌های زیادی درباره ورود دزدان به خانه‌های مسکونی منتشر می‌شود؛ شاید شما هم بعد از دیدن این فیلم‌ها به فکر نصب دوربین مداربسته در محل زندگی یا کارتان افتاده‌اید؛ اما پیش از هر اقدامی بهتر است برخی از نکات کلیدی را در نظر بگیرید.

کاماپرس در این پست ۱۰ نکته که لازم است پیش از نصب دوربین مدار بسته بدانید را بررسی می‌کند.

1- تعیین میدان دید دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته لازم است در ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید دقیقا دوربین شما چه محدوده‌ای را کنترل کند. همانطور که شما دوست ندارید دوربین همسایه‌ شما تمام مدت روز از خانه شما فیلمبرداری کند، شما هم باید به حریم خصوصی بقیه افراد احترام بگذارید.

2- کمک گرفتن از متخصصان

برای دقت بیشتر هنگام نصب دوربین مداربسته و احتمال بروز خطای کمتر، بهتر است خودتان دوربین مدار بسته را نصب نکنید و از مؤسساتی که نصاب دوربین مدار بسته اعزام می‌کنند، کمک بگیرید تا افرادی با مهارت بالا به کمک شما بیایند.

3- مکان نصب دوربین مداربسته

مکانی که می‌خواهید دوربین مداربسته را در آن نصب کنید در فضای باز است یا فضای بسته؟ آب و هوای جایی که دوربین قرار می‌گیرد، چطور است؛ بارانی است یا آفتابی؟ به طور مثال اگر هوای منطقه‌‌ای که قرار است دوربین در آن قرار بگیرد، آفتابی است باید حواستان به زاویه دوربین باشد تا آفتاب مستقیم به لنز دوربین نخورد و مانع فیلم‌برداری درست دوربین نشود. همچنین اگر دوربین در آب و هوای بارانی قرار دارد، باید دوربینی انتخاب کنید که مقابل باد و بوران مقاوم و همچنین ضدآب نیز باشد.

بیشتر بخوانید:

4-  مخفی‌کردن سیم و تجهیزات دوربین مداربسته

بهتر است سیم و تجهیزات دوربین مداربسته در مقابل دید همگان نباشد چرا که علاوه بر زشت کردن و نامرتب جلوه دادن دکوراسیون منزل و محیط کار، از نظر امنیتی هم ممکن است باعث شود سارقان راحت‌تر بتوانند دوربین را از کار بیاندازد.

5- بهترین نقاط برای نصب دوربین مداربسته

بهترین نقطه برای نصب دوربین مداربسته در منازل و آپارتمان‌های مسکونی درب‌های ورودی، پارکینگ، راهرو و ورودی آسانسورهاست و بهترین محل نصب دوربین مدار بسته در محیط‌های کاری عبارتند از درب‌ها، پیشخوان‌ها و راهرو و در صورت رفت و آمد مراجع به محل کار شما، طبقات و محل رفت و آمد ارباب رجوع است.

دوربین مداربسته- کاماپرس

6- دیجیتال یا آنالوگ

دوربین‌های مداربسته در دو نوع دیجیتال و آنالوگ در بازار موجود هستند. دوربین‌های دیجیتال گران‌تر است و مناسب مکان‌هایی است که قرار است چندین دوربین در آنجا کار گذاشته شود و در مقابل دوربین‌های آنالوگ دوربین‌های ارزان‌تری هستند که بهتر است در فضاهای نصب شوند که قرار است تعداد دوربین‌هایی که در آن‌جا قرار می‌گیرد، کمتر باشد.

7- بررسی انواع مختلف دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته به چهار دسته Dom (مناسب برای امکان سربسته و سقف‌دار)، Bullet (مناسب برای محیط‌های باز و ضدآب و مقاوم به گرد و خاک) speed dom (مناسب برای محیط‌های بزرگ و با قابلیت چرخش که نیازمند اپراتور هستند) و دوربین‌های بی‌سیم (مناسب برای محیط‌های کوچک با کیفیت پایین‌تر) دسته‌بندی می‌شوند.

8- ظرفیت دوربین مداربسته

چنانچه حافظه دوربین ‌پر شود، تصاویر جدید روی تصاویر قبلی ضبط می‌شود؛ و تصاویر قبلی ضبط شده به ترتیب از قدیمی‌ترین به جدیدترین تبدیل می‌شود. شما می‌توانید این ویژگی را در دوربین خود فعال/ غیرفعال کنید.

9- تعداد دوربین مدار بسته

تعداد دوربین مداربسته برای هر فضا را نه فقط مساحت فضا، بلکه جزئیات آن فضا هم مشخص می‌کند. مثلا برای فضایی ۵۰ متری بدون پارتیشن‌بندی یک دوربین کافی است اما برای یک فضای ۲۰ متری که به دو قسمت تقسیم شده، ۲ دوربین لازم است.

10- توجه به قوانین و مقررات

اگر محلی که می‌خواهید آن‌جا دوربین مداربسته نصب کنید در نزدیکی مناطق ممنوعه مانند سفارت‌خانه‌ها قرار دارد، باید دوربین را طوری تنظیم کنید که منطقه ممنوعه داخل دید دوربین قرار نگیرد تا این مسئله برایتان در آینده مشکل‌ساز نشود.

انتهای پیام

مرتبط با : دوربین آنلایندیجی داهوا
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز