معرفی دوربین مداربسته ایرانی با فناوری سنسورهای سونی

لست سکند

دوربین‌های امنیتی در دو دهه گذشته با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده‌اند. دوربین ها از اوایل دهه 2000 به بعد، کوچک‌تر، هوشمندتر با قابلیت ثبت جزئیات بیشتر تولید شده اند.

ویژگی های آنها نیز بسیار بهبود یافته است! این روزها دوربین های مداربسته می توانند بین افراد و سایر اشیاء متحرک تمایز قائل شوند، زمان انداختن یا برداشتن بسته را تشخیص دهند، ورود و خروج خودرو به پارکینگ را ثبت کنند و حتی چهره ها را تشخیص داده و اطلاعات آن ها را شناسایی کنند. و تمام آن ها می توانند فعالانه از متجاوزان احتمالی حتی قبل از ورود به ملک شما جلوگیری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، عوامل بیشتری در هنگام انتخاب دوربین امنیتی وارد عمل می شوند. برای مثال عامل برتری یک دوربین مداربسته دیگر تنها وابسته به وضوح، زاویه دید و دید در شب نیست. شما همچنین باید ویژگی های امنیتی و اینکه آیا به آنها در خانه خود نیاز دارید یا خیر را در نظر بگیرید.

دوربین های مداربسته شرکت پارس بین برگرفته شده از تکنولوژی روز دنیا می‌باشد

راز آسمان پایتخت

متریال استفاده شده در این دوربین ها از بهترین و بروزترین تجهیزات الکترونیکی بوده که در آن اصول و ساختار شبکه و دیگر آیتم‌های الکترونیکی رعایت شده است .

بُرد استفاده شده در کلیه دوربین های مداربسته شرکت پارس بین، ساخت کمپانی Sony بوده و بدنه ی تمامی آن ها فلزی می باشد. همچنین در تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه از این برند از تکنولوژی PoE استفاده شده است.

با مشاهده ویدیوی آپارات ما، تمام ویژگی های دوربین مداربسته پارس بین را در عمل مشاهده خواهید کرد، یا با مطالعه مطلب زیر می توانید ویژگی های آن را با دیگر دوربین ها مقایسه کنید.

انواع دوربین های پارس بین و تجهیزات آن

بر اساس تجربه ما، تصمیم گیری از کجا شروع شود، سخت ترین بخش راه اندازی سیستم نظارت تصویری می باشد. پارس بین طیف گسترده ای از دوربین های امنیتی مختلف، DVR، NVR را ارائه داده است.

توصیه می کنیم به بررسی دوربین های پارس بین بر اساس دسته بندی آنها شروع کنید. رایج ترین انواع دوربین های پارس بین، دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه IP بوده و دیگر محصولات : دستگاه ضبط کننده NVR و دستگاه ضبط کننده DVR می باشد. در جدول زیر مشخصات کلی این محصولات آورده شده است.

دوربین تحت شبکه پارس بین

دوربین مداربسته تحت شبکه یا دوربین مداربسته ip همان دوربینی است که شما در صورت داشتنش به هر کجای دنیا که بروید، به تصاویر آن دسترسی دارید. به بیان دیگر برای نظارت و کنترل اموال افراد، از طریق اتصال شبکه محلی راه اندازی و شروع به کار می‌کند.

می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دوربین مداربسته تحت شبکه خارجی معرفی کرد. شرکت سازنده‌ی این دوربین‌ها شرکت آریا هوشمند سگال بوده که از مرحله‌ی طراحی تا تولید سعی در رعایت به روزترین تکنولوژی و الگوهای بهترین برندها داشته‌اند. برای مثال از تجهیزاتی مانند لنز Sony، بدنه‌ی فلزی و بسیاری چیپ ست‌های داخلی را در تولید دوربین‌های خود در نظر گرفته است.

انتقال تصاویر در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه پارس بین به‌صورت کدگذاری شده بر روی بستر شبکه توسط کابل و سوئیچ شبکه انجام می‌شود. این دوربین ها با کمک دستگاه ضبط کننده دیجیتال NVR کنترل و تصاویر آنها ضبط می شوند.

مزیت های دوربین های تحت شبکه پارس بین:

  • سنسور های چند گانه
  • سهولت نصب
  • وضوح تصویر بالا
  • تجهیزات کم تر
  • قابل ارتقا و جا به جایی

معایت دوربین تحت شبکه  پارس بین:

  • حجم تصاویر بالا به دلیل کیفیت بالای تصاویر
  • اگر به دنبال استفاده از تمام امکانات این دوربین ها هستید بهتر است از یک تیم مجرب جهت نصب و چگونگی استفاده از آن ها راهنمایی بگیرید.

مشخصات و انواع آن ها در جدول زیر آمده است.

PB-SDF2LP: اقتصادی ترین دوربین مداربسته تحت شبکه پارس بین بوده که دارای لنز ۲ مگاپیکسا و فیکس می باشد که به دلیل طراحی ظاهری گنبدی شکلش در محیط های مسقف کاربرد بیشتری دارد

PB-SBF2LP: دوربین مداربسته تحت شبکه بولت بوده که در بین دوربین های تحت شبکه برای فضای باز به دلیل لنز فیکس و ۲ مگاپیکسلی اش دارای قیمت مناسب تری می باشد.

PB-SDM5LP: اگر به دنبال یک دوربین دام تحت شبکه با کیفیت بالا اما قیمت مناسب می گردید یک گزینه ی بسیار مناسب به حساب می آید

PB-SBM5LP: یک دوربین با لنز ۵ مگاپیکسل با لنز فیکس که به نسبت دوربین های فضای باز قیمت مناسب تری دارد.

PB-SDF5LP: کاربرد رایج آن برای افرادی بوده که به دنبال کیفیت بالا اما برای کنترل نظارتی در فضای بسته می باشند. لازنم به ذکر است که به دلیل لنز فیکسی که داشته از دوربین هایی با همین کیفیت اما لنز موتورایزد دارای قیمت پایین تری می باشد

PB-SDM2LP: دارای لنز موتورایزد بوده و توانایی ضبط زوایای مختلف را دارا می باشد. ۲ مگا پیکسل بوده و کیفیت قابل قبول را برای یک سیستم نظارتی در اختیار شما قرار می دهد.

PB-SBF5LP: با کیفیت ترین و بهترین دوربین مداربسته تحت شبکه برند پارس بین بوده که به دلیل طراحی خارجی اش مناسب ترین گزینه برای فضای خارجی بوده است.

PB-SBM2LP: دوربین بولت با کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که تصویری از زوایای مختلف نمایش می دهد. به زبان دیگر یک دوربین با کیفیت قابل قبول و البته لنز موتورایزد می باشد.

دوربین مداربسته آنالوگ پارس بین:

همانطور که می‌دانید دو دوربین مداربسته آنالوگ و IP در حوضه‌ی سیستم‌های امنیتی کاربردهای فراوانی در ده های اخیر داشته اما به دلیل تفاوت‌هایی که بین آن‌ها بوده هیچگاه رقیبی برای یکدیگر به حساب نیامده و هر کدام مشتریان خاص خود را داشته اند. اما از آنجا که یکی از دلایل برتری دوربین تحت‌شبکه بر آنالوگ کیفیت تصویر آن بود، بسیاری بر آن آمدند که دوربین‌های آنالوگی تولید کنند که بتوانند تصاویری با کیفیت بالا (HD) تولید کنند.

از آنجا که دوربین های آنالوگ برند پارس بین تصویر با کیفیت HD  نمایش می دهند در دسته ی دوربین های آنالوگ AHD  قرار می گیرند. در واقع اساس کار دوربین‌های آنالوگی که تصویر HD می‌دهند، کدگذاری تصاویر آنالوگ توسط چیپ می‌باشد. این کد گذاری درون دوربین انجام شده و باعث بالا رفتن کیفیت تصویر و حجم اطلاعاتی می‌شود که انتقال می‌یابند. این دوربین ها با کمک دستگاه ضبط کننده آنالوگ DVR کنترل و تصاویر آنها ضبط می شوند.

برد دوربین مداربسته پارس بین برد Sony می‌باشد و لنز استفاده شده در آن هم در نوع ثابت و هم متحرک استفاده شده است. با این وجود می‌توان گفت یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های مداربسته در زمان حال هستند.

مشخصات و انواع آن ها در جدول زیر آمده است.

PB-ADF2LP: ارزان ترین دوربین مداربسته از برند پارس بین با  کیفیت بالای Full-HD می باشد. از نوع دام بوده و کاربرد اصلی آن در فضای بسته مانند کلاس های دانشگاه و یا دفاتر است.

PB-ABF2LP: یک دوربین مقرون به صرفه با لنز فیکس ۲ مگاپیکسل. به دلیل طراحی خارجی اغلب در فضا های باز مانند ورودی پارکینگ ها و یا مشاعات ساختمان نصب می شود.

PB-ADM5LP: بهترین دوربین آنالوگ دام با لنز موتورایزد و کیفییت ۵ مگاپیکسل تولید شده در شرکت پارس بین.

PB-ABM5LP: می تواند تکمیل کننده سیستم نظارتی آنالوگ بی نقص شما به حساب بیاید. از یک طرف دارای لنز ۵ مگاپیکسلی موتورایزد بوده و از سوی دیگر بهترین گزینه برای فضای خارجی می باشد.

PB-ADF5LP: دارای لنز فیکس بوده و تصاویری با کیفیت ۵ مگاپیکسل. همانند دیگر دوربین های دام برای فضای داخلی مناسب تر است.

PB-ADM2LP: پس از PB-ADF2LP مقرون به صرفه ترین دوربین مداربسته AHD پارس بین بوده است که دارای لنز موتورایزد می باشد.

PB-ABF5LP: از PB-ABF2LP دارای قیمت نه چندان اما بیشتری بوده آن هم به دلیل کیفیت تصویر بیشتر.

PB-SBM2LP: لنز ۲ مگاپیکسلی آن، کیفیت تصویر Full-HD را نمایش داده و موتورایزد بودن این دوربین تصویر برداری در زوایای مختلف را امکان پذیر کرده است.

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته تخت شبکه NVR پارس بین

در ابتدا دستگاه ضبط کننده nvr (network video recorder) ، دستگاه ذخیره ساز در سیستم مداربسته تحت شبکه می‌باشد که برای ضبط و مدیریت تصاویر به کار می‌رود.

این دستگاه‌ها عملکردی مانند سرور کامپیوتر دارند و تفاوت آن‌ها سادگی در کار و راه اندازی دستگاه ذخیره ساز NVR  است. از جمله قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به: ضبط تصاویر ارسالی دوربین مداربسته تحت شبکه، ذخیره‌سازی آن‌ها طبق الگو‌های تعیین شده، برق رسانی به دوربین‌ها و .. است.

دستگاه ضبط کننده nvr پارس بین را از نقطه نظر‌های متفاوتی می‌توان تفکیک کرد از جمله: تعداد کانال‌ها، رزولوشن قابل پشتیبانی، تعداد هارد قابل پشتیبانی، پهنای باند، پورت POE وقابلیت PLAY BACK. نکات مذکور نکاتی هستند که در هنگام خرید دستگاه ضبط کننده پارس بین باید به آن‌ها توجه کرد.

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته آنالوگ پارس بین

از زمانی که سیستم امنیتی مطرح شد، دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های مانیتورینگ و مدیریت تصاویر دوربین مداربسته جایگاه ویژه‌ای بدست آورد. اولین دوربین‌های مداربسته‌ای که وارد بازار شدند دوربین‌های آنالوگ بودند که همزمان با آن‌ها دستگاه‌های DVR هم وارد بازار شدند. رفته رفته دوربین‌ مداربسته تحت شبکه و دوربین AHD هم وارد بازار شدند که دستگاه DVR برای دوربین‌های AHD هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

DVR اختصار عبارت (Digital Video Recorder) و یکی از قوی‌ترین سیستم‌های ضبط کننده است. به صورت کلی می‌توان گفت کار آن دریافت تصاویر آنالوگ از دوربین مداربسته و تبدیل آن‌ها از آنالوگ به دیجیتال و ذخیره آن‌ها بر روی هارد دیسک می‌باشد.

خرید دوربین مداربسته پارس بین از آریاهوشمند

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. یا میتوانید برای مشاهده محصولات دوربین های مداربسته ایرانی تحت شبکه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آریا هوشمند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز