گوشی سامسونگ گلکسی A73 بخریم یا A54؟

گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ در بازار جهانی همواره جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. این غول فناوری کره‌ای، با افزایش تنوع گوشی‌های میان‌رده خود، برای هر بازه قیمتی و هر بودجه‌ای تلفن هوشمند وارد بازار کرده است.

به گزارش کاماپرس، گوشی Galaxy A73 5G این شرکت جزو پرطرف‌دارترین گوشی‌های اخیر بازار گوشی‌های میان‌رده بوده است. گوشی Galaxy A54 سامسونگ هم از جدیدترین محصولات این برند محسوب می‌شود. کاماپرس در این مقاله به مقایسه مشخصات و ویژگی‌های این دو گوشی می‌پردازد.

طراحی و ساخت

هر دو گوشی دارای طراحی تقریباً مشابهی هستند؛ ولی سبک طراحی سامسونگ برای تمام گوشی‌های خود کمی فرق کرده است. این شرکت جزیره دوربین گوشی‌های خود را حذف کرده است و حالا دوربین‌های گوشی‌های سامسونگ، مانند سری اس اولترا، به‌صورت صفی عمودی از پنل پشتی بیرون زده‌اند؛ بنابراین، برخلاف A54 جدید، A73 برای چهار حسگر دوربین پشتی خود، دارای جزیره و برآمدگی دوربین است. گوشه‌های A54 نیز کمی گردتر بوده و با ۲۰۲ گرم، از A73 ۱۸۱ گرمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر است؛ اما به‌صورت کلی A73 گوشی قدبلندتری است. دوربین سلفی این گوشی‌ها هم در بریدگی دایره‌ای‌شکل و وسط و بالای گوشی قرار گرفته است. همچنین برای محافظت پنل شیشه‌ای جلویی گوشی‌ها، از فناوری گوریلاگلس ۵ استفاده شده است. A73 در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید و A54 در رنگ‌های متنوع سفید، بنفش، سبز لیمویی و خاکستری تیره عرضه شده است.

صفحه‌نمایش

هر دو گوشی دارای صفحه‌نمایش Super AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با وضوح 1080p هستند که رنگ‌ها، کنتراست، سرعت و جزئیات بالایی را ارائه می‌دهند. اما در مورد اندازه تفاوت‌هایی وجود دارد. گلکسی A73 دارای صفحه‌نمایش 6٫7 اینچی است، درحالی‌که گلکسی A54 دارای صفحه‌نمایش 6٫۴ اینچی است. همچنین در فناوری مدل پنل A73 واژه «Plus» هم ذکر شده که احتمالاً نشان از برتری آن دارد. A73 به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ‌تر، با تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در اینچ، جزئیات کم‌تری از نمایشگر ۴۰۳ پیکسل در اینچی A54 نشان می‌دهد؛ اما این تفاوت محسوس نخواهد بود.

آریاک سفر

دوربین

سامسونگ گلکسی A73 5G دارای چهار دوربین پشتی با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی است. در مقابل، گلکسی A54 دارای سه دوربین پشتی با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. در مورد دوربین سلفی، هر دو گوشی دارای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی هستند. هر دو گوشی توانایی فیلم‌برداری تا وضوح 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. بر روی کاغذ، گلکسی A73 در بخش دوربین عملکرد بهتری نسبت به A54 دارد.

بیشتر بخوانید:

پردازنده و حافظه

گلکسی A73 5G به پردازنده اسنپ‌دراگون 778G 5G مجهز است که عملکرد قدرتمندی در برنامه‌ها و بازی‌ها ارائه می‌دهد. این گوشی در نسخه‌های 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و 128 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. گلکسی A54 از پردازنده سامسونگ اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برد که مشخصات آن در برابر پردازنده گلکسی A73، کمی بهتر است. این گوشی در نسخه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. هر دو گوشی قابلیت افزایش حافظه داخلی تا 1 ترابایت را با استفاده از کارت‌های microSD در درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم دارند.

باتری و سایر

هر دو گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری هستند. این باتری با حداکثر توان ۲۵ وات شارژ می‌شود که در مقابل هم‌رده‌های چینی، بسیار آهسته است، ولی عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر هستند. A73 با اندروید ۱۲ و A54 با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI سامسونگ عرضه شده‌اند و هر دو گوشی احتمالاً تا ۳ آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کنند. هم A73 و هم A54 از نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند، ولی متأسفانه هنوز گوشی‌های سامسونگ برای اتصال به شبکه 5G ایران مشکل دارند.

قیمت

در بازار جهانی، قیمت A73 5G کمی کم‌تر از A54 است؛ اما در بازار ایران، به علت تازه‌وارد بودن A54، این گوشی کمی گران‌تر از A73 است. در زمان نگارش این مطلب، گلکسی A73 در بازه قیمتی ۱۷ تا ۲۲ میلیون تومان در بازار موجود است. گلکسی A54 نیز در بازه ۱۹ میلیون تا ۲۴ میلیون تومانی قرار دارد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “گوشی سامسونگ گلکسی A73 بخریم یا A54؟

  1. جهانگیر گفته:

    هر چند که با خرید A73 هنوز مشکل داشته و دارم و نسبت به A54 ،، پیشنهادم A73 هست … چه از نظر دوربین و چه از نظر رابط کاربری و چه از نظر بزرگی صفحه نمایش و وضوح و باتری….. و پیشنهاد بنده به عنوان یک هموطن A53 یا A52s هست از هر نظر.

  2. شاپور خلیلی ثمرین گفته:

    تو این رنج قیمتهاs20fe. 5g حرف نداره.قول اعداد دوربین‌ها را نخوریدs20با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خیلی قوی‌تر از ۱۰۸ مگا هستش.بعد با این رنج قیمت شما گوشی پرچمدار دستتون میگیرید وفعلا اندروید ۱۳ را هم گرفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز