تفاوت گوشی سامسونگ A54 و M54 چیست؟

لست سکند

هرساله سامسونگ با معرفی گوشی‌های جدید، بازار تلفن‌های هوشمند را متحول می‌کند. سری A و سری M سامسونگ از پرطرف‌دارترین گوشی‌های میان‌رده بازار جهانی و ایران هستند. گلکسی A54 و M54 از جدیدترین گوشی‌های معرفی‌شده میان‌رده سامسونگ هستند که به‌تازگی به بازار ایران ورود کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، هر دو گوشی ویژگی‌ها و عملکرد چشمگیری را ارائه می‌دهند؛ اما تفاوت‌هایی نیز دارند که ممکن است بر تصمیم خریداران تأثیر بگذارد. کاماپرس در این گزارش به بررسی و معرفی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی می‌پردازد.

طراحی و نمایشگر

گلکسی A54 دارای پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای با محافظت Gorilla Glass 5 است و فریم پلاستیکی دارد. گلکسی M54 نیز دارای پنل جلویی شیشه‌ای با محافظت گوریلاگلس ۵ و پنل پشتی و فریم پلاستیکی است. گلکسی A54 صفحه‌نمایش 6٫۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2۳۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. گلکسی M54 دارای صفحه‌نمایش 6٫7 اینچی Super AMOLED Plus  با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی یکسان با A54 است.

درحالی‌که گلکسی A54 کمی کوچک‌تر از M54 است، ولی با ۲۰۲ گرم وزن، از M54 ۱۹۹ گرمی سنگین‌تر است. گلکسی A54 دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است، به این معنی که می‌تواند تا 30 دقیقه تا عمق 1 متری آب دوام بیاورد. گلکسی M54 دارای رتبه IP نیست، بنابراین ممکن است در شرایط مرطوب یا در معرض گردوغبار، آسیب ببیند.

هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت هستند، اما گلکسی A54 دارای سنسور اپتیکال زیر نمایشگر است، درحالی‌که حسگر اثر انگشت گلکسی M54 روی فریم و سمت راست گوشی است. هر دو گوشی همچنین دارای بلندگوهای استریو هستند  و هیچ‌یک دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیستند. گلکسی A54 در رنگ‌های لیمویی، گرافیتی، بنفش و سفید و M54 در دو رنگ سرمه‌ای و نقره‌ای وارد بازار می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

دوربین

گلکسی A54 و گلکسی M54 تنظیمات دوربین متفاوتی در پشت و جلو دارند. گلکسی A54 دارای سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. گلکسی M54 نیز دارای سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عریض، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

در جلو، هر دو گوشی دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عریض هستند که می‌تواند ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین‌های سلفی دارای جلوه‌های HDR و بوکه برای ثبت پرتره‌های بهتر هستند.

بیشتر بخوانید:

عملکرد

گلکسی A54 و گلکسی M54 دارای پردازنده‌های یکسانی هستند. هر دو گوشی از چیپست اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ بهره می‌برند که یک پردازنده هشت هسته‌ای است و با فناوری 5 نانومتری ساخته شده است. همچنین هر دو گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 برای عملکرد گرافیکی هستند. گلکسی A54 از ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، درحالی‌که M54 با همان ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، تنها دارای ۸ گیگابایت رم است. حافظه داخلی A54 و M54 از طریق درگاه کارت حافظه که با جایگاه سیم‌کارت دوم یکسان است قابل‌افزایش است.

هر دو گوشی بر روی اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ اجرا می‌شوند. هر دو گوشی همچنین از دو سیم‌کارت و نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G پشتیبانی می‌کنند.

باتری و شارژدهی

گلکسی M54 در بخش باتری، دست بالا را دارد. این گوشی دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است؛ درحالی‌که گلکسی A54 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. هر دو باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و با شارژر ۲۵ واتی شارژ می‌شوند که نسبت به میان‌رده‌های ۶۵ واتی شیائومی، بسیار دیرتر شارژ می‌شوند.

طبق آزمایش‌های انجام شده توسط وب‌سایت GSMArena، باتری گوشی A54 ۱۱۹ ساعت دوام می‌آورد. به بیان دیگر، این گوشی می‌تواند بیش از دو روز استفاده متوسط با یک‌بار شارژ دوام بیاورند.

قیمت

در زمان نگارش این گزارش، گوشی گلکسی A54 در بازه ۱۹ میلیون تومان تا ۲۱ میلیون تومان در بازار موجود است. M54 نیز هنوز وارد به طور رسمی بازار ایران نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود در بازه قیمتی نزدیک به A54 قرار بگیرد. قیمت‌ها بسته به حافظه و رنگ متفاوت هستند.

سخت پایانی

سامسونگ گلکسی A54 و گلکسی M54 هر دو گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که به دنبال گوشی‌های هوشمند میان‌رده با پشتیبانی از 5G هستند. اگر مگاپیکسل دوربین بالاتر و سبکی گوشی در کنار باتری بزرگ‌تر برایتان مهم است، M54 انتخاب خوبی خواهد بود؛ اما اگر رنگ‌های روشن‌تر، ابعاد جمع‌وجورتر و طراحی مینیمال‌تر می‌خواهید، A54 مناسب شماست.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تفاوت گوشی سامسونگ A54 و M54 چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز