سامسونگ آ 54 معرفی شد؛ مقایسه گلکسی A53 و A54

برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند هر سال با معرفی نسخه جدیدتر گوشی‌های خود که معمولاً شماره‌ای بالاتر برای آن در نظر می‌گیرند، عملکرد خود را به رخ می‌کشند. بااینکه همه انتظار بهبودهای مهم و کاربردی در نسخه جدیدتر گوشی‌ها هستند، اما گاهی تولیدکننده‌ها نه‌تنها بهبود قابل‌توجهی در گوشی جدید خود نمی‌گنجانند، بلکه بعضاً پسرفت‌هایی نیز دیده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ اخیراً از دو گوشی گلکسی A34 و A54 رونمایی کرده است که نسل جدید گوشی‌های سری A سامسونگ هستند. این سری از گوشی‌ها به علت امکانات غنی به همراه قیمت مقرون‌به‌صرفه همیشه در بازار جهانی و ایران موردتوجه خریداران بوده‌اند.

کاماپرس در ادامه به معرفی گوشی گلکسی A54 سامسونگ و مقایسه آن با نسل پیشین آن، یعنی A53 می‌پردازد.

 

طراحی

در نگاه اول، چیزی که به چشم هر شخص می‌آید، طراحی گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ در گوشی‌های سری ۲۰۲۳ خود، تصمیم گرفته است تا تفاوت طراحی گوشی‌های میان‌رده خود را در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار خود، یعنی سری گلکسی S، کاهش دهد. در همین راستا، برآمدگی جزیره دوربین‌های گلکسی A54 حذف شده است و دوربین‌ها به طور مستقل از پنل پشتی شیشه‌ای آن بیرون زده‌اند. این گوشی نسبت به A53 یک و نیم میلی‌متر کوتاه‌تر ولی دو میلی‌متر پهن‌تر و یک‌دهم میلی‌متر ضخیم‌تر است. رنگ‌های این گوشی نیز به خاکستری، سفید، بنفش و لیمویی مانند A34 محدود شده است.

آریاک سفر

نمایشگر

نمایشگر این گوشی که از نوع Super AMOLED است، از ۶٫۵ اینچ گلکسی A53 به ۶٫۴ اینچ کاهش‌یافته است. وضوح این گوشی همچنان فول‌اچ‌دی است و نرخ نوسازی آن نیز تغییر نکرده و ۱۲۰ هرتزی است. در پی تغییر ابعاد گوشی، نسبت تصویر آن نیز از ۲۰ به ۹ به ۱۹٫۵ به ۹ تغییر کرده است.

 

عملکرد

سامسونگ از نسخه جدید تراشه میان‌رده خود، یعنی Exynos 1380 استفاده کرده که نسبت به اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده‌شده در A53 دارای هسته‌های سریع‌تر بیشتری است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز بهبود جزئی را شاهد بوده است. در بخش ذخیره‌سازی، گزینه‌های معمول سری A در اینجا نیز تکرار شده است. ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. یک درگاه کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت دوم نیز تعبیه شده است تا بتوان حافظه داخلی را تا یک ترابایت ارتقا داد.

بیشتر بخوانید:

دوربین

در بخش دوربین نیز شاهد کاهش اعداد و ارقام هستیم. درحالی‌که گوشی گلکسی A53 از ترکیب چهارگانه دوربین ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد، A54 از یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. یعنی دوربین اصلی ۱۴ مگاپیکسل کاهش داشته و دوربین تشخیص عمق نیز حذف شده است. دوربین سلفی هم از همان لنز ۳۲ مگاپیکسلی عریض استفاده می‌کند. A54 جدید مانند نسل قبلی خود، یعنی A53 توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. A54 علاوه‌برآن، می‌تواند با کیفیت 720p با نرخ فریم ۴۸۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند.

باتری و غیره

باتری این سری از گوشی‌های همگی ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بوده و از نوع لیتیوم پلیمر است. این گوشی توانایی شارژ سریع تا ۲۵ وات را از طریق درگاه USB Type-C خود دارد. یک بلندگوی دوگانه استریو نیز در این دستگاه تعبیه شده است که با عدم حضور جک ۳٫۵ میلی‌متری، به‌تنهایی عملکرد سیمی صدا را به دوش می‌کشد و کاربران مجبور به استفاده از هدفون، هندزفری، میکروفون و اسپیکرهای بلوتوثی خواهند بود. حسگر اثر انگشت A54 مانند نسل پیشین، زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال است. وای‌فای نسخه ۶، بلوتوث نسخه ۵.۳ و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا 5G از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

 

قیمت

در زمان نگارش این گزارش، گوشی گلکسی A53 در بازه قیمتی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۱۷ میلیون تومانی، بسته به حافظه، رم و رنگ قرار دارد. باتوجه‌به اینکه قیمت جهانی Galaxy A54 نیز در همین بازه قرار دارد، انتظار می‌رود در بازار ایران هم با همین قیمت به فروش برسد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز