گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G بخریم یا A34؟

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سال 2023 دو گوشی میان‌رده جدید به نام‌های گلکسی A24 4G و گلکسی A34 را عرضه کرده است. هر دو گوشی دارای ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی هستند؛ اما تفاوت‌های اساسی بین این دو گوشی وجود دارد.

کاماپرس در این مقاله به مقایسه این دو گوشی می‌پردازد.

طراحی و نمایش

هر دو گوشی، دارای پنل پشتی و فریم پلاستیکی و پنل جلویی شیشه‌ای به همراه بریدگی دوربین سلفی قطره‌ای شکل هستند. ابعاد A34 ۱۹۹ گرمی، در ارتفاع و ضخامت کمی کوچک‌تر از A24 ۱۹۵ گرمی است؛ اما A34 بدنه‌ای پهن‌تر دارد. گلکسی A34 در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، سبز لیمویی و خاکستری تیره و A24 در رنگ‌های مشکی، سبز لیمویی، طیف آبی و شرابی عرضه شده است. گوشه‌های A34 کمی گردتر از A24 4G به نظر می‌رسند.

هر دو گوشی از نمایشگر Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برند. نمایشگر ۶٫۶ اینچی A34 دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است، درصورتی‌که نمایشگر ۶٫۵ اینچی گلکسی A24 ۹۰ هرتزی است. به‌این‌ترتیب، گلکسی A34 از نمایشگر بزرگ‌تر و سریع‌تری نسبت به A24 4G برخوردار است.

آریاک سفر

عملکرد و ذخیره‌سازی

هر دو گوشی دارای تراشه‌هایی از شرکت چینی مدیاتک هستند؛ اما پردازنده A34، تراشه Dimensity 1080 است که از پردازنده Helio G99 استفاده شده در گوشی A24 قوی‌تر است. پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 گوشی A34 نیز مدل بالاتر Mali-G57 MC2 گلکسی A24 4G است.

گلکسی A34 در نسخه‌های حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی همراه با رم ۶ و ۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند؛ درصورتی‌که A24 4G تنها دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه موقت رم است. A34 دارای درگاه کارت حافظه مشترک با سیم‌کارت دوم و A24 دارای درگاه اختصاصی کارت حافظه microSD است که به هر دو گوشی امکان افزایش حافظه داخلی تا یک ترابایت را می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دوربین

هر دو گوشی دارای تنظیمات دوربین عریض با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، دوربین فوق‌عریض و دوربین ماکرو هستند، اما در مشخصات تفاوت دارند. دوربین‌های پشتی A34 به ترتیب ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین‌های A24 4G نیز ۵۰، ۵ و ۲ مگاپیکسلی هستند. به این صورت A34 در دوربین اصلی پیکسل‌های کم‌تری دریافت می‌کند، اما این پیکسل‌های را در لنزهای فوق‌عریض و ماکروی خود جبران می‌کند. در بخش دوربین سلفی، هر دو گوشی دارای دوربین عریض ۱۳ مگاپیکسلی هستند.

گوشی A34 توانایی فیلم‌برداری تا وضوح 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارا است، ولی A24 4G تنها توانایی فیلم‌برداری تا 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.


باتری و سایر مشخصات

هر دو گوشی A34 و A24 4G دارای باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند که با شارژر سیمی ۲۵ واتی شارژ می‌شوند.

A24 4G نیز دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است. حسگر اثر انگشت A34 از نوع اپتیکال و زیر نمایشگر است، ولی حسگر A24 در کنار گوشی است.

A34 از نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه (5G) پشتیبانی می‌کند درصورتی‌که گلکسی A24 4G طبق نامش، تنها به 4G محدود شده است.

هر دو گوشی بر روی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ عرضه شده‌اند و به طور یکسان از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهره‌مند هستند.

قیمت

گلکسی A24 4G در بازه قیمتی ۹ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون تومانی قرار دارد. گلکسی A34 نیز در بازه ۱۳ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی فروخته می‌شود.

سخن پایانی

سامسونگ گلکسی A34 و گلکسی A24 4G هر دو گوشی‌های هوشمند میان‌رده پرطرف‌داری هستند. بااین‌حال، گلکسی A34 دارای چند مزیت نسبت به گلکسی A24 4G است، مانند پردازنده سریعتر، رم بیشتر و نمایشگر بزرگ‌تر و سریع‌تر. اگر به دنبال بهترین عملکرد ممکن بین این دو گوشی هستید، Samsung Galaxy A34  انتخاب بهتری است. اما اگر قیمت برایتان مهم است، Samsung Galaxy A24 4G  یک گزینه مناسب است.

 

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز