سامسونگ A14 بخریم یا شیائومی ردمی 10 5G؟

لست سکند

در دنیای پیشرفته امروز، گوشی‌های هوشمند از جمله وسایلی هستند که بخش عمده‌ای از زندگی انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. ازاین‌رو، انتخاب یک گوشی مناسب برای کاربران بسیار مهم است. در بازه‌های قیمتی مشخص، مقایسه گوشی‌های مختلف، بررسی ویژگی‌های هرکدام آن‌ها و تطبیق با نیازهای خود می‌تواند در انتخاب گزینه‌های پیش‌رو کمک‌رسان باشد.

در ادامه این مقاله، کاماپرس به بررسی دو گوشی محبوب سامسونگ A14 و شیائومی ردمی ۱۰ 5G  را می‌پردازد.

طراحی و نمایشگر

سامسونگ A14 با طراحی شیک و جذاب خود، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. این گوشی دارای یک قاب پلاستیکی مقاوم با ظاهری براق است که از لحاظ زیبایی به رقبای خود پیشی گرفته است. نمایشگر این مدل 6٫۶ اینچی و از نوع PLS LCD است که با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تجربه‌ای شفاف و رنگ‌هایی زنده را ارائه می‌دهد.

شیائومی ردمی ۱۰ 5G نیز با طراحی جذاب خود در کنار رقبای خود قرار گرفته است. این مدل از قاب و فریم پلاستیکی بهره برده است. نمایشگر این گوشی 6٫5۸ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز، عملکردی روان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

عملکرد و ذخیره‌سازی

سامسونگ A14 با پردازنده مدیاتک هلیو G80 یا اگزینوس ۸۵۰ سامسونگ ساخته شده است که عملکردی مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی در نسخه‌های ۴ و ۶ گیگابایتی رم عرضه شده است. در زمینه ذخیره‌سازی نیز این مدل دو گزینه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را پیشنهاد می‌کند که قابلیت افزودن کارت حافظه را نیز دارد.

شیائومی ردمی ۱۰ 5G از پردازنده‌ای به نام MediaTek Dimensity 700 بهره می‌برد که عملکرد مناسبی را در کاربردهای روزمره ارائه می‌دهد. این گوشی در نسخه‌های 4 و 6 گیگابایتی رم عرضه شده است. در زمینه ذخیره‌سازی نیز این مدل دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌دهد که مانند A14 قابلیت افزودن کارت حافظه میکرو اس‌دی را نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

باتری و سایر ویژگی‌ها

سامسونگ A14 دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که باتوجه‌به بهینه‌سازی‌های انجام‌شده توسط سامسونگ، می‌تواند تا یک روز نیازهای کاربران را برطرف کند. این مدل از شارژ سریع ۱۵ وات سیمی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ردمی ۱۰ 5G نیز دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده توسط شیائومی، قابلیت کاربری طولانی‌مدت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مدل از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی دارای سیستم‌عامل اندروید به همراه رابط‌های کاربری ویژه خود (One UI برای سامسونگ و MIUI برای شیائومی) هستند. در زمینه دوربین نیز هر دو گوشی با دوربین‌های چندگانه و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خود قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

قیمت

گوشی سامسونگ گلکسی A14 در بازه قیمتی شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان قرار دارد؛ درصورتی‌که شیائومی ردمی تنها با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در بازه ۹ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ و شیائومی مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز