سامسونگ زد فلیپ ۴ بخریم یا هوآوی پی ۵۰ پاکت؟ نبرد تاشدنی ها

لست سکند

در بازار گوشی‌های تاشو، دو محصول جدید از سامسونگ و هوآوی به‌تازگی رونمایی شده‌اند که قصد دارند با ارائه طراحی جذاب و مشخصات قدرتمند، رقابت را برای رقبای خود سخت کنند. این دو گوشی، سامسونگ زد فلیپ ۴ و هوآوی پی ۵۰ پاکت هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در این مقاله، کاماپرس به مقایسه این دو گوشی می‌پردازد.

طراحی

هر دو گوشی دارای طراحی تاشو هستند که به کاربر امکان می‌دهد آن‌ها را از وسط تاکرده و در جیب خود قرار دهید. زد فلیپ ۴ سامسونگ دارای صفحه‌نمایش اصلی 6٫7 اینچی با فناوری Dynamic AMOLED 2X و صفحه‌نمایش دوم 1٫9 اینچی Super AMOLED است که اعلان‌ها، زمان و وضعیت باتری را بدون نیاز به بازکردن گوشی نشان می‌دهد. پی ۵۰ پاکت هوآوی دارای صفحه‌نمایش اصلی 6٫۹ اینچی با فناوری Foldable OLED و صفحه‌نمایش دوم 1٫5 اینچی OLED است که برخی از اطلاعات را نیز نمایش می‌دهد. گلکسی زد فلیپ ۴ در چهار رنگ بنفش، گرافیتی، صورتی و آبی عرضه می‌شود. همچنین امکان انتخاب رنگ‌های سفارشی‌سازی شده در وب‌سایت رسمی سامسونگ وجود دارد. P50 پاکت هوآوی در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

دوربین

هر دو گوشی دارای سیستم دوربین دوگانه پشتی با لنز عریض استاندارد و فوق‌عریض هستند. Galaxy Z Flip4 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض است، درحالی‌که P50 Pocket دارای یک دوربین عریض ۴۰ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی است. همچنین لنزهای P50 Pocket توسط برند مطرح لایکا ساخته شده‌اند. Galaxy Z Flip4 دارای ویژگی به نام Nightography است که عکاسی و فیلم‌برداری در نور کم را با پیکسل‌های بزرگ‌تر، OIS و VDIS بهبود می‌بخشد. P50 Pocket دارای قابلیتی به نام Super Night Mode است که عکس‌های شبانه را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز بهبود می‌بخشد. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در صفحه‌نمایش اصلی هستند.

راز آسمان پایتخت

باتری و شارژدهی

گلکسی زد فلیپ ۴ دارای باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم و همچنین پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم ۴٫۵ واتی است؛ به این معنی که کاربر می‌تواند از آن برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند هدفون یا ساعت هوشمند استفاده کند. بنا بر گزارش‌ها، شارژر ۲۵ واتی این گوشی می‌تواند باتری را در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ کند. P50 Pocket دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است قابلیتی به نام SuperCharge است که ادعا می‌کند با شارژر ۴۰ واتی آن، گوشی را از صفر تا ۷۰ درصد در 30 دقیقه شارژ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عملکرد

درحالی‌که زد فلیپ ۴ سامسونگ از یکی از جدیدترین تراشه‌های پرچمدار کوآلکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸+ نسل ۱ بهره می‌برد، پی ۵۰ پاکت هوآوی از مدل قدیمی اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند. این تراشه در مدل‌های جدید بهبود قابل‌توجهی در مدیریت دما، افزایش سرعت و عملکردهای چندوظیفه‌ای داشته است. گزینه‌های ذخیره‌سازی برای گلکسی شامل ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم است؛ این گزینه‌ها برای گوشی هوآوی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم است. همچنین پی ۵۰ پاکت دارای درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت است.

اکوسیستم

هر دو گوشی بر روی سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شوند؛ اما رابط کاربری متفاوتی دارند. Galaxy Z Flip4 بر روی اندروید ۱۲ با رابط کاربری مخصوص سامسونگ، یعنی One UI 5.1 اجرا می‌شود، درحالی‌که P50 Pocket روی اندروید ۱۱ با رابط کاربری EMUI 12 اجرا می‌شود. گلکسی زد فلیپ ۴ به سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل مانند جی‌میل، مپز، یوتیوب و پلی‌استور دسترسی دارد. P50 Pocket به دلیل تحریم‌های ایالات متحده خدمات گوگل را ندارد؛ اما دارای سرویس‌ها و برنامه‌های ویژه هوآوی مانند Petal Search، Petal Maps، Huawei Video و AppGallery است.

سخن آخر

Samsung Galaxy Z Flip4 و Huawei P50 Pocket هر دو گوشی‌های تاشو قابل‌توجهی هستند که مزایا و معایب متفاوتی دارند. سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ دارای طراحی بادوام‌تر، صفحه‌نمایش دوم باقابلیت شخصی‌سازی بیشتر، شارژ بی‌سیم معکوس و خدمات گوگل است. در سمت دیگر هوآوی پی ۵۰ پاکت دارای صفحه‌نمایش اصلی با وضوح بالاتر، دوربین پشتی با مگاپیکسل بالاتر، باتری بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر و لنزهای برند لایکا است. در نهایت، انتخاب به اولویت و بودجه شخصی خریدار بستگی دارد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ و هوآوی مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگهوآوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز