گوشی تاشوی اوپو را بخریم یا منتظر سامسونگ بمانیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها شرکت چینی اوپو تا آخر ماه جاری میلادی قرار است اولین گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، از سوی دیگر سامسونگ قصد دارد در سال آینده میلادی، ۵۲ مدل گوشی جدید را روانه بازار کند. گوشی‌های تاشو و منعطف نیز در میان آن‌ها وجود دارد.

تا پیش از این، گزارش‌ها حاکی از آن بود که اوپو ممکن است یک گوشی تاشو جدید را برای رقابت با گلکسی زد فولد 3 سامسونگ، ارائه دهد. اکنون اما مشخص شده که این گوشی جدید با نام رمز پیکاک، نهایتا تا ماه آینده میلادی به بازار می‌آید. آنچه معلوم است این که دستگاه تاشوی جدید اپو از چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام بهره می‌برد و به گزارش دیجیتال چت استیشن، صفحه نمایش اوپوی آینده حدود 7.8 تا 8 اینچ است، یعنی بزرگ‌تر از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ!

بیشتر بخوانید:

همچنین این گوشی هوشمند ممکن است دارای نمایشگر اکسید پلی کریستالی برای کاهش دمای گوشی باشد. در حال حاضر، اخبار ضد و نقیضی درباره دوربین‌های پشتی این گوشی وجود دارد اما برای گرفتن سلفی، این گوشی احتمالا به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت جلویی خود مجهز خواهد بود.

سامسونگ ؛ رکورددار گوشی ‌های تاشو

از سوی دیگر، سامسونگ با گلکسی زد فیلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3، رکوردار فروش گوشی‌های تاشو است. به طوری که فقط در کره جنوبی، بیش از یک میلیون دستگاه از این دو مدل به فروش رفته است. این کمپانی بزرگ کره‌ای قصد دارد ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ به بازار روانه کند.

در واقع، نسل چهارم گوشی‌های منعطف سامسونگ قرار است حداقل به اندازه 10 میلیون دستگاه به فروش برسند یا لااقل هدف سامسونگ این است و در این راستا طراحی مقاوم‌تر و مشخصات فنی بهتر را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون این کمپانی به صورت ماهیانه، ۲۶۰ هزار قطعه صفحه نمایش تاشو می‌سازد. اما انتظار می‌رود با بالا رفتن تقاضا، این آمار هم افزایشی شود و در بهار سال آینده به ۶۰۰ هزار قطعه برسد. تا اواخر سال ۲۰۲۲ هم باید منتظر آمار یک میلیونی باشیم.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دیگر سامسونگ نه فقط صفحه نمایش کافی برای مدل‌های جدید گلکسی فولد خواهد داشت، بلکه تامین‌کننده سایر کمپانی‌ها خواهد شد.

مرتبط با : اوپوسامسونگ
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز