گلایه 3 فعال حوزه فناوری از فضای اقتصاد دیجیتال

ژیوار

مصطفی امیری، مهدی خدادادی و مهرشاد تیموری صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین در گفت‌وگو با کاماپرس از مشکلات فضای مجازی گفته‌اند که با کمک وزیر آینده ارتباطات دولت مسعود پزشکیان قابل حل به نظر می‌رسد.

احتیاج به پنهای باند و سرعت اینترنت بهتری داریم

مصطفی امیری - کاماپرسمصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال

ما احتیاج داریم که پهنای باند با سرعت بالاتر و با کیفیت بیشتری را در اختیار داشته باشیم. هر چقدر که این رشد بتواند بیشتر و بیشتر شکل بگیرد و در اختیار مردم قرار بگیرد، مطمئنا فضای کسب و کار و فضای تجارت بین‌الملل هم رشد خواهد کرد. طبیعتا این مسیر می‌تواند با رفع انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت، و انحصارات این چنینی که در طول چندین و چند سال گذشته وجود داشته و به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی، سروشکل مناسب‌تری به خودش بگیرد. از سوی دیگر، خواسته‌ بعدی ما از وزیر ارتباطات که به تبع از خواسته‌های اساسی ما شکل می‌گیرد، مساله‌ دیپلماسی فعال برای رفع تحریم‌های حوزه فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید:

به اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کمک کنید

مهدی خدادادی - کاماپرسمهدی خدادادی، مدیرعامل پلتفرم دکتر ساینا

دریان سفر امید

در حوزه‌ ارتباطات، خودِ وزارتخانه‌ ارتباطات می‌تواند به اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کمک کند. یکسری از چالش‌ها و مشکلاتی که از جنس نه قانونی و حقوقی شفاف هستند، باید رفع شوند. مثل محدودیت‌هایی که برای برخی از کسب‌وکارها در موضوعات مختلف به دلیل داشتن سهامدار خارجی یا مسائلی ازاین‌دست ایجادشده است. این کسب‌وکارها مشکلاتی از قبیل تبلیغات تلویزیونی و ورود به بورس دارند. حتی من شنیدم برخی از این کسب‌وکارها که سهامدار خارجی دارند، حتی یک موضوعی مثل تأسیس CVCهایی که روی اعتبار مالیاتی اتفاق می‌افتد، هم برای آن‌ها مسدود شده است.

اینترنت - کاماپرس

سرعت اینترنت کیفیت خدمات ما را کاهش می‌دهد

مهرشاد تیموری - کاماپرسمهرشاد تیموری، مدیرعامل بقراط

به‌طورکلی مشکل سرعت و کیفیت اینترنت نه‌تنها سرویس‌های خدمات آنلاین در حوزه سلامت، بلکه در سایر حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و این عامل نمی‌گذارد برخی از سرویس‌ها به شکل مطلوب عمل کنند و پیش بروند. همان‌طور که در سال‌های 1402 و 1401 کمترین امتیاز ممکن مربوط به کیفیت صدا و تصویر در مشاوره‌های تصویری بود. در ادامه باید گفت که برای صاحبان پلتفرم این موضوع امیدوارکننده‌ای نیست که تنها از تهران و چند شهر بزرگ کاربر داشته باشند و حق طبیعی شهروندان سایر شهرها را زیر پا گذاشته شود. به‌طورکلی زمانی که اعتماد به‌سرعت و کیفیت اینترنت پایین باشد، افراد ترجیح می‌دهند تا از سرویس‌های آنلاین استفاده نکنند و به شکل حضوری پزشک را ببینند و هرچقدر که ما از ابزارهای مختلف برای بهبود ارائه خدمات استفاده کنیم؛ اما درنهایت زمانی که کاربر از اینترنت پرسرعت و باکیفیت بهره نبرده باشد، هرکاری که انجام دهیم بی‌فایده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بقراطدکترساینازرین پالمصطفی امیریمهدی خدادادیمهرشاد تیموری
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز