گزارش روزانه بازار آهن و فولاد + قیمت روز آهن آلات 15 دی 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بازار آهن‌آلات از ابتدای هفته، روند کاهشی خود را آغاز و آن را تا انتهای هفته حفظ کرد. به علاوه، در پایان این هفته قیمت ارز بین 39 و 40 هزار تومان شناور بود؛ اما همچنان امید است که کاهش قیمت ارز ادامه‌دار باشد. در پایان روز چهارشنبه 14 دی ماه 1401، دلار با نرخ 39 هزار و 800 تومان و یورو با قیمت 42 هزار و 100 تومان معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاقمندان به اخبار بازار آهن‌آلات می‌توانند در وبسایت آهن ملل، گزارش روزانه بازار آهن و فولاد را مطالعه کنند. در ادامه اخبار این بازار در روزهای گذشته بررسی می‌شود؛

بررسی بازار ارز و آهن آلات

در هفته‌های گذشته، علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت دلار، قطعی گاز و کمبود مواد اولیه نیز باعث شد تا بازار آهن و فولاد یک افزایش قیمت 3 هزار تومانی را تجربه کند. اما از ابتدای این هفته با کاهش نرخ دلار، شاهد اصلاح و تثبیت قیمت در سایر بازارها از جمله بازار آهن‌آلات بودیم. به علاوه، اخباری مانند تغییر رئیس کل بانک مرکزی، افزایش نرخ سود بانکی، کاهش هیجانات سیاسی و تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز باعث شد تا آرامش نسبی در بازار ارز مسلط شود.

راز آسمان پایتخت

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا انتهای سال جاری نرخ ارز افزایش پیدا نمی‌کند. این مسئله بر ثبات قیمت در بازار آهن‌آلات نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ اما ممکن است عوامل دیگری باعث بروز نوسانات در بازار آهن شود. همانطور که مشخص است، کارخانه‌ها همچنان با قطعی گاز و کمبود مواد اولیه روبرو هستند. با این حال امید است که قطعی گاز در بهمن ماه به پایان برسد و شرایط بحرانی صنایع فولادی تا حدی بر طرف شود.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار این بازار می‌توان به بخش گزارش روزانه بازار آهن و فولاد در مرکز آهن ملل مراجعه کرد.

قیمت مقاطع فولادی در بازار آهن

با توجه به روند کاهشی بازار آهن و فولاد، قیمت میلگرد آجدار امروز بین 100 تا 600 تومان کاهش پیدا کرد. در برخی از کارخانه‌ها قیمت نبشی و ناودانی را 200 تا 400 تومان کاهش داشت؛ اما به طور کلی قیمت این دو مقطع فولادی در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شده است.

به علاوه، ورق آهن در کارخانه‌هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان و اکسین یک کاهش 100 الی 500 تومانی داشتند و در سایر بنگاه‌ها قیمت ورق آهن ثابت بوده است.

قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن آلات در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز