گران‌ترین کیبوردهای کامپیوتر در بازار را بشناسید

لست سکند

در دنیای امروز، کیبوردها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای رایانه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. باتوجه‌به اینکه بسیاری از افراد برای کار، بازی و موارد بسیار دیگر از کامپیوتر استفاده می‌کنند، گزینه‌های مختلفی از صفحه‌کلیدها در بازار موجود است؛ اما برخی از گزینه‌های جذاب، قیمت بسیار بالایی دارند. این کیبوردها معمولاً با استفاده از موادی از جمله فلز، چوب، پلاستیک با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و تمامی جزئیات آن‌ها با دقت بیشتری طراحی شده است. علاوه بر ظاهر بسیار جذاب و زیبا، صدای خاصی را نیز در هنگام فشردن کلیدها تولید می‌کنند که برای بسیاری از کاربران مهم است. با وجود این تمام ویژگی‌های فوق، قیمت این کیبوردها بسیار بالا است و می‌تواند به چند هزار دلار هم برسد.

کاماپرس در ادامه به معرفی برخی از کیبوردهای خاص و گران‌قیمت بازار ایران می‌پردازد.

Boyi Cherry MX Blue Switch 61 mini

شرکت Cherry MX برند آلمانی ۷۰ساله تولیدکننده سوئیچ‌های کیبوردهای مکانیکی است. این شرکت سوئیچ‌های خود را با رنگ‌ها متمایز می‌کند. از این مدل‌های می‌توان به مدل MX Speed Silver، MX Silent Red و غیره اشاره کرد. یکی از گران‌ترین کیبوردهای موجود در بازار ایران، کیبوردی از شرکت Boyi است که از سوئیچ‌های آبی شرکت Cherry MX استفاده می‌کند. این کیبورد که نسخه ۶۱ دکمه‌ای آن است، تنها دکمه‌های ضروری کیبورد را در ابعاد جمع‌وجور ۳۰ در ۱۱ سانتی‌متری خود جای داده است. این کیبورد یک کیلوگرمی با سیم‌رابط USB Type-C یک و نیم متری به انواع رایانه‌های ویندوزی و اپلی متصل می‌شود. شرکت بویی همچنین نور پس‌زمینه چندرنگ برای این کیبورد تدارک دیده است. همچنین این کیبورد در تم‌های رنگی بنفش (Lavender)، زنبوری (Bee)، جوکر (Joker)، کوه یخ (Iceberg) و غیره عرضه شده است. این کیبورد در زمان نگارش این گزارش، در بازه قیمتی ۱۷ میلیون تومانی قرار دارد.

SteelSeries Apex Pro Mini Wireless

این کیبورد محصول برند SteelSeries بوده و نسخه جمع‌وجور Apex Pro، از پرچم‌داران این برند است. SteelSeries ادعا می‌کند که این کیبورد سریع‌ترین سوئیچ‌های قابل‌تنظیم OmniPoint 2.0 جهان با ۱۱ برابر پاسخ سریع‌تر و ۱۰ برابر فعال‌سازی سریع‌تر را در اختیار دارد. همچنین فناوری Quantum 2.0 Wireless این کیبورد، تأخیر آن را به صفر می‌رساند. یک نرم‌افزار مخصوص شخصی‌سازی رنگ و افکت نور پس‌زمینه، سرعت تغییر و جهت تغییر آن وجود دارد که گزینه‌های شخصی‌سازی حداکثری را در اختیار کاربران می‌گذارد. این کیبورد با سیم‌رابط USB Type-C نیز به رایانه‌ها و کنسول‌های مختلف (ویندوز، مک، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس) متصل می‌شود. بنا بر اعلام شرکت سازنده، باتری این کیبورد ۳۰ ساعت در حالت بی‌سیم و ۴۰ ساعت در حالت پیش‌فرض دوام می‌آورد. ابعاد Apex Pro Mini ۲۹۳ در ۱۰۳ میلی‌متر با ارتفاع ۴۰.۳ میلی‌متری بوده و ۵۴۳ گرم وزن دارد. این کیبورد با قیمت ۱۵ تا ۱۹ میلیون تومان فروخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

Razer DeathStalker V2 Pro Tenkeyless

این کیبورد محصول برند ریزر است که لوازم جانبی ویژه گیمرها و تولیدکنندگان محتوا می‌سازد. این کیبورد مکانیکی بی‌سیم، از سری DeathStalker این برند است و در نسخه‌های V2 Pro، V2 و V2 Pro Tenkeyless عرضه شده است. نسخه V2 Pro Tenkeyless که در بازار ایران نیز موجود است، از دکمه‌های عددی سمت راست کیبورد برخوردار نبوده و جمع‌وجورتر است. مهم‌ترین ویژگی این کیبوردها، سوئیچ‌های بی‌صدا و مخصوص آن‌هاست. این سوئیچ‌ها برای شناسایی موقعیت دکمه‌ها، از مادون‌قرمز استفاده می‌کنند. این ویژگی به عدم سایش و برخورد اجزای کیبورد منجر شده و درحالی‌که صدا را به حداقل می‌رساند، دوام قطعات کیبورد را نیز افزایش می‌دهد. این کیبورد علاوه بر اتصال بی‌سیم، با کابل USB Type-C نیز به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شود. عمر باتری این کیبورد که دارای نور پس‌زمینه RGB است، ۵۰ ساعت اعلام شده است. این کیبورد با قیمت ۱۴ و نیم میلیون تومانی در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید:

LOFREE DOT “Blossom” Bluetooth Mechanical Keyboard

کیبورد لوفری مدل دات، با پوسته محصولات آرایشی به بازار ایران راه یافته است. در این کیبورد از ۷۹ رنگ محصولات آرایشی استفاده شده است. لوفری چهار درجه از نور پس‌زمینه سفید برای این کیبورد در نظر گرفته است تا کارکرد این کیبورد در شرایط نوری مختلف تسهیل شود. بااینکه این کیبورد با سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز و مک سازگار است، اما طرح‌بندی و چینش آن مطابق کیبوردهای اپل است. در ساخت کیبورد Dot Blossom از سوئیچ‌های قهوه‌ای برند Gateron استفاده شده است که تجربه‌ای خوشایند به کاربر منتقل می‌کند. این کیبورد با یک ماوس با تم مشابه عرضه شده است که اکوسیستم بی‌سیم خاص خود را تکمیل می‌کند. این کیبورد به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

Razer Huntsman Elite Opto Mechanical

این کیبورد نیز مانند کیبورد قبلی ریزر در این لیست، از سوئیچ‌های اپتیکال ریزر استفاده می‌کند که دقت و عمر این کیبورد را افزایش می‌دهد. Razor Huntsman Elite با دکمه‌های مخصوص مولتی مدیا عرضه شده است که قابلیت کنترل فعالیت‌های مختلفی را با دکمه چرخشی خود ارائه می‌کند. این کیبورد مکانیکی با سیم ۱٫۳ متری USB خود به دستگاه‌های مختلف وصل شده و دارای نور پس‌زمینه RGB است. یک تکیه‌گاه دست مخصوص در پایین این کیبورد برای استراحت مچ دست طراحی شده که از جنس چرم مصنوعی است و ظاهر این کیبورد را متمایز می‌کند. ریزر هانتزمن الیت ۸۶۲ گرمی با داشتن نام‌پد، ابعادی ۴۴۷ در ۱۸۰ در ۴۳ میلی‌متری دارد. این کیبورد نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومانی در بازار در دسترس خریداران قرار دارد.

اگر با کیبورد رایانه خود زمان زیادی را سپری می‌کنید، نیاز به ویژگی‌های خاصی در بخش کیبورد رایانه خود دارید، یا صرفاً ظاهر کیبوردتان مهم است، احتمالاً با گشت‌وگذار در بخش گران‌ترین کیبوردهای بازار، به کیبورد مدنظر خود برخورد خواهید کرد. کیبوردها به علت داشتن پتانسیل شخصی‌سازی بالا و اندازه نسبتاً بزرگ‌تر، تنوع بیشتری نیز دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز