گران ترین خودرو صفر وارداتی در بازار ایران کدام است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گرانترین خودرو وارداتی در خرداد 1403 شامل دو خودروی هونگچی اچ 5 و آئودی هستند. هونگچی در بازار آزاد حدود 4 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت  گذاری شده، اما آئودی برقی هنوز وارد بازار آزاد نشده است. قیمت رسمی آئودی در سامانه خودروهای وارداتی با بالاترین قیمت در بین خودروهای وارداتی یعنی حدود 3 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر خودرو خارجی تا 30 میلیارد تومان نیز در بازار ایران وجود دارد. اما این قیمت‌ها مربوط به خودروهایی همچون پورشه و بنز و غیره است که طی سال‌های قبل از ممنوعیت واردات در کشور عرضه شده‌اند. بنابراین تا زمانی که خودروی مشابه آن‌ها وارد کشور نشود، قیمت این خودروها بسیار نجومی است.

با این حال اخیرا چندین خودرو خارجی غیر چینی نیز از طریق سامانه خودروهای وارداتی عرضه شده که تقریبا منطقی قیمت‌گذاری شده‌اند. در این میان دو خودروی هونگچی اچ 5 و آئودی برقی جزو گران‌ترین خودروها محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر هونگچی در بازار آزاد حدود 4 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته این خودرو تا یک ماه پیش حدود 5 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شد و افت اخیر قیمت‌ها باعث شد قیمت این خودرو نیز حدود 600 میلیون تومان کاهش داشته باشد.

 فعلا آئودی برقی در بازار آزاد ورود نکرده است. قیمت رسمی آن بالاترین قیمت وارداتی‌ها یعنی 3 میلیارد و 100 میلیون تومان است. البته این قیمت علی‌حساب بوده و احتمالا تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشته باشد. به طور قطع در صورتی که این خودرو در بازار آزاد عرضه شود قیمتی بالاتر از هونگچی پیدا می‌کند اما در مقطع کنونی نمی‌توان درباره قیمت نهایی آن اظهار نظر کرد و باید منتظر شد تا زمانی که خریداران در بازار روی آن قیمت تعیین کنند.

خودرو هونگچی EQM5 نیز خودرو برقی وارداتی است که در سامانه یکپارچه خودروهای برقی به فروش گذاشته شد. این خودرو در سامانه بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی هونگچی می‌توان به ایربگ جانبی جلو و عقب، کنترل کشش و پایداری، هشدار برخورد از جلو، اتوهلد، سنسور فشار باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی و رادار نقطه کور، دوربین دنده‌عقب، هشدار برخورد با عابر پیاده و حالت اقتصادی و عادی رانندگی اشاره کرد.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز