کسری بودجه 10 درصدی در انتظار اقتصاد روسیه

یک مقام مسئول در روسیه با پراهمیت توصیف کردن مذاکرات نفتی اوپک پلاس 9 آوریل در افق پیش روی اقتصاد روسیه، از کسری بودجه بیش از 10 درصدی این کشور در صورت تداوم سقوط قیمت نفت و متوقف نشدن شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، رئیس کمیساریای دولتی حمایت از حقوق کارآفرینان روسیه اظهار کرد: در صورتی که قیمت نفت در محدوده های فعلی باشد و توقف فعالیت های اقتصادی به دلیل کرونا نیز به روال فعلی ادامه یابد، کسری بودجه بیش از10 درصدی در انتظار اقتصاد روسیه خواهد بود.

وی مذاکرات نفتی اوپک پلاس که قرار است 9 آوریل – فردا – به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود را یکی از مهم ترین رویدادهای موثر بر آینده اقتصاد روسیه توصیف کرد و افزود: آینده اقتصادی روسیه به نتیجه مذاکرات کاهش تولید نفت و چگونگی تاثیر آن بر تحریک افزایش قیمت طلای سیاه در بازارهای بین المللی گره خورده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

اقتصاد روسیه در سراشیبی بحران کرونا و نفت ارزان

آریاک سفر

ثروتمندترین مرد روسیه در سه ماه اخیر چقدر ضرر کرد؟

توافق قبلی کشورهای اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت در 31 مارس به پایان رسید و روسیه و عربستان نتوانستند بر سرتمدید این توافق به تفاهم دست یابند. خروج از این توافق موجب شد مقامات عربستان سعودی طی اظهاراتی از تولید حداکثری نفت به میزان 12 میلیون و 500 هزار بشکه در ماه آوریل خبر دهند.

فروپاشی موافقتنامه اوپک پلاس به همراه رکود ناشی از تعطیلی صنایع به دلیل شیوع کرونا، موجب بزرگترین افت قیمت طلای سیاه در 20 سال اخیر شده است.

شایان ذکر است بودجه روسیه با برای سال 2020 با مازاد حدود 900 میلیارد روبل بسته شد . در زمان تدوین بودجه قیمت نفت اورال 4/42 دلار محاسبه شد اما با کاهش شدید قیمت نفت امکان تحقق درآمدهای نفتی پیش بینی شده در بودجه از بین رفته است. آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه اعلام کرده است که برای جبران کسری بودجه این کشور برداشت از صندوق ثروت ملی را در دستور کار قرار می دهد.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز