ثروتمندترین مرد روسیه در سه ماه اخیر چقدر ضرر کرد؟

لست سکند

روزهای تیره برای ثروتمندترین مرد روسیه نیز همچون دیگر میلیاردرهای روس در سه ماه اخیر با کاهش دنباله دار قیمت نفت کلید خورد اما بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، کرونا و سقوط شدید قیمت نفت ضربه نهایی را به ثروت وی وارد کرده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، چشم انداز روزهای پیش روی ولادیمیر پوتانین ثروتمندترین مرد روسیه و دیگر میلیاردرهای روس، در 6 ماهه دوم سال 2019 تا حدود فراوانی امیدوار کننده بود و به نظر می رسید این کشور با کنترل نوسانات نرخ روبل و تورم، گام های موثری در برابر تحریم های غرب برداشته و ثروت این میلیاردرها رو به فزونی است اما با سقوط دنباله دار قیمت نفت این وضعیت تغییر کرد و با گذشت هر ماه اوضاع وخیم تر از قبل شد.

شاخص های منتشر شده توسط بلومبرگ درباره ثروتمندان روسیه نشان می دهد ضرر و زیان وارد بر آنها در سه ماهه اول سال 2020، بیش از 62 میلیارد دلار بوده است. نکته قابل تامل این که بیش از 33 میلیارد دلار از این زیان در ماه مارس ایجاد شده که این امر نشان دهنده تشدید زیان ها به دلیل رکود ناشی از کرونا و سقوط شدید و ناگهانی قیمت نفت است.

پوتانین

زیان 3 میلیارد و 810 میلیارد دلاری ثروتمند ترین مرد روسیه

راز آسمان پایتخت

میزان ضرر و زیان با بررسی یک شاخص مبتنی بر قیمت سهام شرکت هایی که میلیاردرهای روس در آنها سرمایه گذاری کرده اند به دست آمده است. ثروتمندان شناخته شده ای در این فهرست قرار دارند که کاهش ثروت آنها در طول سه ماه اخیر سر به میلیاردها دلار می زند.

برای مثال ولادیمیر پوتانین، ثروتمندترین مرد روسیه یکی از سهامداران اصلی شرکت نورنیکل که شرکتی بسیار بزرگ با فعالیت در حوزه معادن نیکل و پالادیوم است، زیانی بالغ بر 3 میلیارد و 810 میلیون دلار در یک ماه اخیر متحمل شده و در صدر فهرست میلیاردرهای زیان دیده روس قرار گرفته است. با این حال ولادیمیر پوتانین همچنان با 24 میلیارد و 200 میلیون دلار صدرنشین لیست ثروتمندان روسیه در رتبه بندی بلومبرگ است.

مقام دوم این فهرست را ولادیمیر لیسین سهامدار عمده شرکت نوولیپتسک استیل – یکی از چهار شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در روسیه – در اختیار گرفته که در سه ماهه ابتدایی سال 2020 زیانی بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون دلار را متحمل شده است.

الکسی مورداشوف مالک اصلی شرکت سِوِر استال نیز با ضرر و زیانی بالغ بر 4میلیارد و 83 میلیون دلار در سه ماهه ابتدای 2020، رتبه سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز