کدام کارگران عیدی 12 میلیونی می گیرند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

براساس قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران مشمول قانون کار مصوب 1370، حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی سه برابر پایه حقوق خواهد بود. بر همین اساس همه کارگران مشمول قانون کار حداقل 8 میلیون و 358 هزارتومان و حداکثر 12 میلیون و 537 هزارتومان عیدی دریافت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، کافرمایان مشمول قانون کار وظیفه دارند که به هر یک از کارگران خود نسبت به یک سال کار، معادل 60 روز آخرین مزد، عیدی و پاداش پرداخت کنند که مبلغ پرداختی نباید بیشتر از  90 روز حداقل مزد روزانه قانونی باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تمام کارگران مشمول قانون کار از عیدی و پاداش برخوردار خواهند بود و میزان آن با میزان عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی متفاوت است.

گفتنی است کارگرانی که کمتر از یک سال فعالیت داشته باشند نیز مشمول عیدی خواهند شد که نسبت به ایام کارکرد پاداش پایان سال دریافت خواهند کرد.

حداقل دستمزد طی امسال 4 میلیون و 179 هزارتومان است که کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر به کارگران خود پرداخت کنند. با این حساب در کمترین حالت کارگران 8 میلیون و 358 هزارتومان و حداکثر 12 میلیون و 537 هزارتومان عیدی دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است کارگری عیدی کامل دریافت خواهد کرد که به مدت یکسال در آخرین محل کار مشغول به کار باشد.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، گفتنی است که کارگران ساعتی، پاره‌وقت، فصلی، اخراجی و مرخصی استعلاجی نیز عیدی دریافت خواهند کرد که براساس مدت زمان کارکرد آن‌ها در محل کار، میزان عیدی مشخص می‌شود.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز