میزان عیدی کارگران در سال 1401

تمام کارکنانی که بر اساس قانون کار، کارگر شناخته می‌شوند عیدی و پاداش پایان سال دریافت می‌کنند که این مبلغ برای هر کارگر متفاوت است.

به گزارش کاماپرس، عیدی کارگران با دستگاه‌های اجرایی متفاوت خواهد بود و اساس آن میزان حقوق پایه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اگر کارگری یک سال کامل حق بیمه داشته باشد، حداکثر 12 میلیون و 539 هزار و 250 تومان و حداقل 8 میلیون و 359 هزار و 500 تومان دریافت خواهد کرد.

کارگرانی که کمتر از یک سال حق بیمه داشته باشند نیز با فرمول «دوبرابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر 12، ضربدر تعداد ماه کارکرد» عیدی دریافت خواهند کرد.

آریاک سفر

البته فرمول میزان عیدی کارکنان بیش از یکسال نیز به همین روال خواهد بود اما با این تفاوت که این افراد باید حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی را در این فرمول قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است در اکثر مواقع عیدی کارگران با حقوق بهمن‌ماه واریز خواهد شد که البته پرداخت آن در اسفندماه نیز منع قانونی نخواهد داشت.

برای محاسبه میزان سنوات سال 1401 نیز باید حقوق پایه کارگر در تعداد روزهای کارکرد وی طی یک سال ضرب، و عدد بدست آمده تقسیم بر 365 شود. با این فرمول سنوات پایان خدمت کارگر طی سال 1401 تعیین خواهد شد.

میزان عیدی کارگران خارج شده از شغل

اگر کارگری به هر دلیلی از شغل خود خارج شده باشد براساس تاکید قانون کار به مدت کارکردش عیدی و پاداش سالانه دریافت خواهد کرد.

عیدی کارگران نیمه‌وقت، فصلی و ساعتی

براساس ماده 39 قانون کار، کارگرانی که به صورت نیمه وقت یا کمتر از ساعت قانونی کار می‌کنند هم شامل عیدی خواهند شد که به نسبت ساعات کار انجام یافته محاسبه می‌‎شود. اگر فردی حقوق ماهانه را به صورت متغیر دریافت کرده باشد، میانگین حقوق سه ماه آخر وی مبنای محاسبه عیدی و پاداش است. اگر کارگری به صورت فصلی و کمتر از یک سال کار کرده باشد نیز به نسبت ایام کارکرد، عیدی و پاداش دریافت خواهد کرد.

میزان عیدی کارگران آزمایشی

برخی کارگران به صورت آزمایشی کار می‌کنند که براساس ماده 11 قانون کار، کارگر مستحق دریافت تمام حقوق و مزایا به میزان مدت انجام کار خواهد بود و عیدی همچنین پاداش پایان سال به وی تعلق می‌گیرد.

کارگران مرخصی استعلاجی عیدی دریافت خواهند کرد

براساس گزارش مهر، مرخصی استعلاجی بر اساس ماده 74 قانون کار جز سوابق فرد حساب خواهد شد. فرد طی روزهای مرخصی مشمول پرداخت مزایایی همچون حق اولاد، حق بن، سنوات خدمت، مرخصی استحقاقی، عیدی و پاداش سالانه خواهد بود که کارفرما باید به کارگر پرداخت کند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز