کارشناسی خودرو چه فوایدی دارد؟

کارشناسی خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با افزایش قیمت خودرو و استقبال گسترده از بازار خودروهای کارکرده، کارشناسی خودرو برای اطمینان از سلامت فنی و بدنی خودرو اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. کارشناسی خودرو امری تخصصی بوده که باید توسط افراد متخصص و آشنا با این امر صورت گیرد.

به گزارش کاماپرس، فرآیند کارشناسی خودرو شامل بررسی دقیق ماشین از نظر فنی، ظاهری و موتوری برای تعیین ارزش واقعی خودرو است. در معاملات خودرو‌های کارکرده، بسیاری از افراد سودجو، با قصد فریب خریدار، نقص‌ها و عیوب خودرو را پنهان کرده و آن را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسانند. کارشناسی خودرو در چنین شرایطی به خریداران کمک می‌کند که خریدی بدون هرگونه ریسک و دردسر را تجربه کنند.

کارشناسی خودرو چیست؟

کارشناسی خودرو شامل بررسی دقیق سلامت خودرو از نظر فنی، ظاهری، موتوری و نظایر آن توسط کارشناس خبره و متخصص است. کارشناس خودرو تمامی بخش‌ها و قطعات اتومبیل را از نظر کارکرد و سلامت آن‌ها بررسی کرده و نظر خود را درباره ارزش واقعی خودرو اعلام می‌کند. برخی از مهم‌ترین مواردی که در کارشناسی خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل رنگ بدنه، قطعات تعویضی، صافکاری، سلامت موتور و جعبه‌دنده، فرمان، ترمز، لنت، کیلومتر واقعی خودرو، سلامت چرخ‌ها و قطعات کامپیوتری و برقی خودرو است.

چرا کارشناسی خودرو اهمیت دارد؟

با افزایش خرید و فروش و معاملات آنلاین خودرو، کارشناسی خودرو برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده اهمیت بسیاری پیدا کرده است. برخی از مهم‌ترین مزایای کارشناسی خودرو در ادامه بررسی شده است.

جلوگیری از هزینه‌های اضافی: کارشناسی خودرو علاوه بر تعیین ارزش واقعی خودرو در هنگام معامله، موجب کاهش هزینه‌های اضافی تعمیر و تعویض قطعات خودرو در آینده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

معاینه فنی: دریافت گواهی معاینه فنی خودرو نیازمند تایید سلامت خودرو از سوی افراد متخصص است. کارشناسی خودرو از هرگونه دردسر بعدی برای اخذ گواهی معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

فروش خودرو به قیمت اصلی: وجود هرگونه نقص و عیب پنهان و آشکار در خودرو اعم از مسائل فنی و حتی ظاهری شامل رنگ‌شدگی یا صافکاری موجب کاهش ارزش واقعی خودرو می‌شود. در چنین شرایطی شما در واقع یک خودرو کم ارزش را با قیمت گزافی خریده و باید آن را با قیمت پایینی بفروشید.

امنیت و ایمنی: رانندگی با خودرویی که دارای نقص یا عیبی است که شما از آن بی اطلاع هستید، علاوه بر ضررهای مالی، برای سلامت سرنشینان و راننده خودرو نیز می‌تواند خطرناک باشد.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

کارشناسی خودرو شامل چه بخش‌هایی است؟

مهم‌ترین بخش‌هایی که در کارشناسی خودرو توسط کارشناس خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد، در ادامه بررسی شده است.

کارشناسی بدنه و رنگ خودرو

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو نیازمند مهارت و تخصص بسیار بالایی است. کارشناسان خودرو از روش‌های مختلفی برای تشخیص رنگ شدگی یا سابقه صافکاری بدنه خودرو استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین قسمت‌های خودرو که در این بخش بررسی می‌شود، شامل کارشناسی شاسی و ستون‌ها، سقف و بررسی عدم چپی بودن، رنگ شدگی بدنه، تعویضی بودن قطعات بدنه خودرو، سوابق تصادف و خوردگی‌های بدنه، دو تکه نبودن اتاق، اصالت شاسی، اتاق و موتور خودرو و همچنین بررسی قسمت‌های زیرین خودرو از نظر برخورد و ضربه است.

کارشناسی فنی خودرو

دومین بخش در کارشناسی خودرو، کارشناسی سیستم فنی و موتور ماشین است. در این قسمت، خودرو در دو حالت سرد و گرم به‌صورت کاملا دقیق ارزیابی می‌شود. کارشناسی فنی خودرو شامل سه مرحله کارشناسی موتور، کارشناسی گیربکس و تست دیاگ است.

در کارشناسی فنی خودرو، موتور و متعلقات آن از نظر نشتی، سر و صداهای ناهنجار و امثال آن و همچنین کمپرس سیلندرها، سرسیلندر، سوپاپ‌ها و میل سوپاپ‌ها، دود خروجی، کاتالیزور واگزوز، گیربکس اتوماتیک ودنده‌ای، خط انتقال قدرت، تقه‎های گیربکس، جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو بررسی می‌شود.

کارشناسی تجهیزات جانبی

کارشناسی آپشن‌ها و تجهیزات در خودروهای مختلف و نوع تجهیزات به‌کار رفته در آن‌ها متفاوت است. در این مرحله کارشناس خودرو با توجه به تاثیر قیمت آپشن‌ها در ارزش واقعی خودرو، آن‌ها را از نظر اصالت و سالم بودن بررسی می‌کند.

مواردی که در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل کارشناسی خودروهای فول، نیمه فول و فول آپشن، تست آپشن‌های داخل کابین، تجهیزات بیرونی، تجهیزات رفاهی و ایمنی و همپنین آپشن‌های سیستم تعلیق و پایداری خودرو است.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

تست رانندگی

در بخش تست رانندگی، کارشناس، خودرو را در حین رانندگی از نظر سلامت نسبی بررسی می‌کند. تست رانندگی شامل بررسی شتاب خودرو، عملکرد ترمزها، سیستم تعلیق، سیستم هیدرولیک فرمان، سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات، میزان بودن فرمان و نظایر آن است.

اتوشناس

مجموعه “اتوشناس” (https://autoshenas.com)به‌عنوان زیرمجموعه گروه معتبر اتوخسروانی و با برخورداری از نیروهای مکانیک متخصص و خبره، در زمینه خدمات حفاظتی کاور و سرامیک، فروش قطعات، تیونینگ و فیس‌لیفت و همچنین خدمات کارشناسی خودرو فعالیت می‌کند.

با سپردن کارشناسی خودرو به مجموعه اتوشناس، می‌توانید از خدمات ویژه شامل قیمت مناسب و حق انتخاب قطعات متنوع، تجهیزات روز و متخصصین مجرب، خدمات جامع و کامل خودرو و ضمانت خدمات و قطعات به مدت شش ماه یا 5000 کیلومتر بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوشناس
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز