کارشناسان درباره بازدهی منفی بازار بورس چه می‌گویند؟

ژیوار

طبق آخرین اطلاعات در دسترس، بازدهی بازار بورس در هفته اول آبان ماه منفی شد. شاخص کل این بازار در هفته اول آبان ماه تقریبا 3 درصد افت کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وضعیت نامناسب بازار بورس به دلیل نامشخص بودن برنامه‌ها و مواضع دولت و به دنبال آن تدوام خروج نقدینگی از این بازار، باعث بازدهی منفی آن طی یک هفته گذشته شد. اوضاع نابسامان این بازار باعث واکنش افراد، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف شده است. اخیرا محمدامین جعفری، مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، به اوضاع این بازار واکنش نشان داده و در گفت و گو با تسنیم بیان کرده که بهتر است دولت برای حمایت از بازار سرمایه و بورس اقدام فوری انجام دهد.

اخبار روز بورس را بخوانید:

دریان سفر امید

نقش دولت در بازگشت اعتماد به بورس

به گفته محمدامین جعفری، متاسفانه طی چند سال اخیر علی رغم استقبال خوب مردم از این بازار، حمایت مناسب و درستی از سمت دولتمردان صورت نگرفت. این در حالی است که بورس ایران با ویژگی‌های اختصاصی مانند دامنه نوسان محدود، محل امن و مناسبی برای سرمایه گذاری به نظر می‌رسد.

جعفری به نوسانات مداوم و افت شدید بازار سرمایه هم اشاره کرده و معتقد است که باید اقدامی مناسب از سوی دولت انجام شود زیرا کم توجهی به آن شاید آثار مخربی در عمیق‌تر شدن شکاف بی‌اعتمادی بین مردم و این بخش به وجود آورد. وی درباره ساماندهی شرایط بازار بورس گفت از دولت جدید و تیم اقتصادی آن انتظار می‌رود جهت حمایت از بازار سرمایه و برگشت امید و اعتماد مردم اقدامات فوری انجام داده و به مردم گزارش کار لازم را بدهند.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز