آیا بورس در مسیر صعود قرار می گیرد؟

شاخص کل بورس امروز هم کاهشی بود. این شاخص طی روز جاری 28 هزار و 688 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 407 هزار و 668 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز 9 هزار و 184 واحد کم شد و در کانال 388 هزار و 79 واحدی قرار گرفت. مسائل مختلفی روی این کاهش ادامه دار شاخص کل موثر به نظر می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، مسائل مهمی مثل نوسانات مداوم نرخ ارز و نبودن شرایط برای پیش بینی نسبی آن، نرخ بهره، خروج گسترده پول حقیقی از بازار و… روی عدم اطمینان سرمایه گذاران موثر است. به گفته فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، برخی مسائل مثل کمبود انرژی هم به کاهش سوددهی بازار و روند نزولی آن دامن می‌زند. تابستان سال جاری به خاطر قطعی برق برای شرکت‌های بازار بورس مشکلاتی ایجاد شد. احتمالا مشابه این اتفاق در زمستان هم تکرار می‌شود و در صورت قطعی گاز مشکلاتی برای سهام شرکت‌های حاضر در بورس رخ خواهد داد.

ضمنا آقابزرگی به این موضوع اشاره می‌کند که ابهامات مکرر در فضای مراودات سیاسی و بین المللی و برجامی، وعده‌های ناشی از گشایش، انتظارات و ابهام در مورد دسترسی ایران به منابع ارزی و مواردی از این قبیل بازار سرمایه را با تلاطم‌های زیادی مواجه کرده است.

به نظر وی با توجه به بروز کسری قابل توجه در سال جاری، بازار با ثبات نسبی مسیر خود را ادام خواهد داد. در واقع این شرایط سرمایه گذاری در بازار سرمایه را تا حدودی توجیه می‌کند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

شرایط امروز سهامداران بورس

امروز در بازار بورس 675 هزار و 145 معامله به ارزش 220 هزار و 393 میلیارد ریال انجام شد. براساس اطلاعات در دسترس، با وجود ریزش شاخص کل، سهامداران شرکت‌های سیمرغ، داده گستر عصر نوین، های وب و داروسازی اکسیر بیشترین سود را به دست آوردند. در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های پارس مینو، پارس الکتریک و بانک ملت بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز