سرمایه گذاری در کدام شرکت های بورسی سودآورتر است؟

لست سکند

مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران، فهرست 50 شرکت فعال‌تر بورس در تابستان امسال را منتشر کرد. بر اساس این فهرست شرکت‌های فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ملی مس به عنوان فعال‌ترین مجموعه‌های بورس در تابستان جاری شناخته شدند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تسنیم، سپس شرکت‌های شستا، هلدینگ میدکو، گل گهر، چادرملو، پالایشگاه اصفهان و همچنین تاپیکو و پتروشمی پارس رتبه‌های بعدی شرکت‌های فعال‌تر بورس را به دست آوردند.

شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گار پارسیان، سرمایه گذاری امید، پالایشگاه تهران، بانک پاسارگاد و ملت، پتروشیمی نوری و همینطور توسعه معادن و فلزات و فولاد خوزستان رتبه‌های یازدهم تا 20 این فهرست را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نحوه شناسایی شرکت های فعال تر بورس تهران

با توجه به تجربیات بورس‌های اوراق بهادار در سطح بین الملل، شناسایی شرکت‌های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیرگذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت‌های مالی آن‌ها انجام می‌شود.

بر همین اساس شناسایی شرکت‌های فعال‌تر در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی و میزان داد و ستد سهام در تالار معاملات، تعداد روزها و دفعات انجام داد و ستد و همچنین میانگین تعداد سهام منتشر شده و ارزش جاری سهم شرکت در دوره بورسی انجام می‌شود.

هر دوره سه ماهه مرکز مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران، 50 نماد فعال‌تر بورس را محاسبه کرده و به صورت انباشته به روز رسانی می‌کند. آمار و اطلاعات شرکت‌های فعال‌تر بورسی می‌تواند بر افزایش دانش سهامداران و سرمایه گذاری آن‌ها موثر باشد.

مرتبط با : آمار و اطلاعات بورس تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز