چگونه از گوشی خود در برابر سارقین محافظت کنیم؟

سرقت گوشی - کاماپرس
آریاک سفر

با افزایش قیمت دلار، بسیاری از لوازم دیجیتال از جمله گوشی‌ها، قیمت‌های فضایی پیدا کردن و حتی برای برخی از گوشی‌های پرچم‌دار باید مبلغ بالای ۵۰ میلیون تومان را پرداخت کرد. در چنین شرایطی باید به فکر محافظت از گوشی خود در مقابل سارقین باشید و این موضوع در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب راهکار‌های موثر جهت جلوگیری از سرقت گوشی موبایل را معرفی خواهیم کرد که در استفاده روزمره بسیار کاربردی هستند.

سرقت گوشی - کاماپرس

عدم استفاده از گوشی در مکان‌های عمومی

عمده‌ترین سرقت‌‌های گوشی در مکان‌های عمومی مانند خیابان، مترو و اتوبوس اتفاق می‌افتد که ناشی از حواس‌پرتی کاربران است. توجه داشته باشید که سارقین در مکان‌های عمومی مانند خیابان،‌ اغلب در کمین هستند تا از گوشی خود استفاده کنید و در موقعیتی مناسب آن را به سرقت ببرند. پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که ممکن است در مکان‌های شلوغ از گوشی خود استفاده نکنید و برای پاسخ به تماس‌های دریافتی، هندزفری‌های بلوتوثی بهترین گزینه هستند.

تنظیم قفل قوی صفحه نمایش

گوشی‌های هوشمند حاوی اطلاعات مهمی مانند عکس و فیلم، پیامک‌ها، اطلاعات بانکی و حساب شبکه‌های اجتماعی هستند که درز این اطلاعات می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد. توصیه می‌شود در هنگام خرید گوشی، از پین کد حداقل ۸ رقمی با ترکیب اعداد و حروف برای قفل صفحه استفاده کنید. همچنین داشتن اثرانگشت و تشخیص چهره می‌تواند امنیت دستگاه را افزایش دهد.

ثبت شماره سریال (IMEI)

اگر از مراکز معتبر برای خرید موبایل اقدام کنید، روی جعبه گوشی یک کد تحت عنوان شماره سریال یا IMEI حک شده است. با استفاده از این کد، در صورت به سرقت رفتن گوشی، پلیس یا اپراتورهای همراه می‌توانند گوشی مورد نظر را ردیابی یا از دسترس خارج کند.

دریان سفر امید

پشتیبان‌گیری از اطلاعات

پشتیبان‌گیری از اطلاعات یا همان بک آپ، یکی از موثرترین روش‌های برای محافظت از اطلاعات در صورت به سرقت رفتن گوشی است. خدمات ابری مانند گوگل‌ درایو، یکی از امن‌ترین روش‌ها برای پشتیبان‌گیری اطلاعات است که با استفاده از آن‌ها می‌توان تمامی اطلاعات خود را در یک مکان امن ذخیره کرد و هنگام به سرقت رفتن گوشی، از طریق روش‌های مختلف اطلاعات گوشی را پاک کرد.

فعال‌سازی ردیاب گوشی

گوشی‌های اندرویدی و iOS به قابلیت ردیابی مجهز شده‌اند که با استفاده از‌ این قابلیت می‌توان به مکان دقیق گوشی، اطلاعات دستگاه یا حتی قفل کردن گوشی دسترسی داشت. در گوشی‌های اندرویدی این ویژگی با نام Find My Device و برای iOS با نام Find My iPhone شناخته می‌شود که در قسمت تنظیمات می‌توان آن را فعال کرد.

سرقت گوشی - کاماپرس

استفاده از قفل ضد سرقت موبایل

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت گوشی موبایل، استفاده از قفل سرقت گوشی است. این قفل کمتر شناخته شده و افراد کمی از آن استفاده می‌کنند. اگر مدت زمان زیادی در مکان‌های عمومی هستید و از گوشی استفاده می‌کنید، داشتن این قفل‌ها ضروری است. نحوه عملکرد قفل به این صورت است که یک سر آن به پشت گوشی و سر دیگر به کمبرند یا هر قسمتی از ماشین متصل می‌شود و بین این دو سر، یک سیم بسیار محکم فلزی قرار دارد تا در صورت به سرقت رفتن گوشی، آن را نگه دارد و فرد سارق نتواند دور شود.

استفاده از ساعت هوشمند

امروزه ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های گسترده‌ای مجهز شده‌اند و تقریبا عملکرد مشابه با گوشی‌ها را دارند. خرید ساعت هوشمند، نیاز به گوشی را در محیط‌های عمومی کمتر می‌کند و با استفاده از آن می‌توان کارهایی مانند پاسخ به تماس‌ها، ارسال پیامک و پخش موسیقی را انجام داد. در صورتی که قصد خرید ساعت هوشمند دارید، ما فروشگاه اینترنتی فرنا را معرفی می‌‌کنیم که با مراجعه به آن، امکان خرید ساعت‌ هوشمند از برندهای مختلف با ضمانت اصالت کالا وجود دارد.

سرقت گوشی - کاماپرس

جمع‌بندی

در این مطلب، راهکارهای موثر برای جلوگیری از سرقت گوشی را شرح دادیم که با رعایت موارد فوق، می‌توانید از گوشی خود محافظت کنید. در مجموع، بهترین کار جهت جلوگیری از سرقت گوشی، عدم استفاده از موبایل در مکان‌های عمومی و شلوغ است. با قرار دادن گوشی در جیب یا کیف، سرقت گوشی غیرممکن می‌شود و در صورت داشتن ساعت هوشمند یا هندزفری بلوتوثی، می‌توان کارهای روزمره مانند پاسخ به تماس‌های دریافتی را انجام داد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
ژیوار
سفریار آریا
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان