چه کولری برای آپارتمان 100 متری مناسب است؟ + قیمت

کولر-کاماپرس
ژیوار

برای انتخاب دستگاه سرمایشی مهم‌ترین نکته منطقه‌ی محل سکونت و بعد از آن متراژ خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. اگر شما در مناطق شرجی و گرمسیری زندگی می‌کنید، به دلیل رطوبت بالا حق انتخابی جز کولر گازی نخواهید داشت که آن را باید با قیمت حدودی 30 تا 60 میلیون تومان خریداری کرد. اما اگر در مناطق خشک و گرم ساکن باشید می‌توانید به کولر آبی با قیمت حدودی 9 تا 14 میلیون هم فکر کنید.

البته شایان ذکر است که انتخاب کولر مناسب فضا علاوه بر ارتقای کارکرد در مدیریت بهینه مصرف انرژی نیز تاثیر بسزایی دارد که نباید از آن غافل شد.

به گزارش کاماپرس، به‌طور کلی برای خرید یک کولر آبی و یا گازی مناسب برای یک آپارتمان 100 متری با ارتفاع سقف 2.80 سانت، باید طبق فرمول زیر عمل کنید:

ضریب تعداد دفعات تعویض هوا در ارتفاع سقف واحد و مساحت واحد = ظرفیت مناسب

اگر ضریب تعداد دفعات را به‌طور متوسط 18 در نظر بگیریم؛ در نهایت به عدد 5040 می‌رسیم (18*2.8*100 = 5040)؛ و با توجه به عدد 5040، برای این آپارتمان یک کولرآبی مدل 5000 مناسب است.

دریان سفر امید

از دیگر نکات انتخاب کولرآبی، فاصله کولر (طول کانال‌کشی) تا فضای داخلی آپارتمان است. اگر فاصله پشت‌بام تا واحد بیشتر از 3 طبقه باشد، بهتر است از کولرآبی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. همچنین از آنجایی که کولر آبی معمولاً در معرض نور خورشید در پشت‌بام قرار دارد، بهتر است آن را توسط عایق‌های نوری (سایه بان) بپوشانید. اگر کولر در بالکن قرار دارد و نور مستقیم به آن نمی‌تابد، می‌توان از یک کولر با ظرفیت پایین‌تر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

طبق فرمول گفته‌شده، کولرآبی مناسب برای متراژهای مختلف:

  • متراژ تا 40 متر کولرآبی مدل 2800
  • متراژ تا 70 متر کولرآبی مدل 3500
  • متراژ تا 110 متر کولرآبی مدل 5000
  • متراژ تا 140 متر کولرآبی مدل 7000

برندهای زیادی ایرانی وجود دارند که کولر گازی و آبی را با قیمت و با کیفیت مناسب تولید می‌کنند؛ که البته خرید مدل مناسب بین این برندها هم کمی دشوار است.

کولر-کاماپرس

قیمت انواع کولر آبی در بازار

کولرآبی 5500 مدل JAC-550 با قیمت 9 میلیون و 831 هزار تومان در بازار موجود است. این کولر 65 کیلو وزن و بدنه‌ای آهنی دارد. ولتاژ برق ورودی آن 220 ولت و حداکثر قدرت باد دهی آن 5700 مترمکعب در ساعت است.

کولر سلولزی 5500 مدل ترموستاتیک IS 60 S نیز با ویژگی جدید، کنترل از راه دور و صفحه لمسی با قدرت باددهی 6000 مترمکعب در ساعت، با قیمت 13 میلیون و 600 قابل خریداری است.

انتخاب کولرگازی مناسب برای واحد 100 متری

گرمای تابستان، بسیار طاقت‌فرسا است و کولر گازی به عنوان خنک‌کننده امروزه گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اما برای انتخاب کولر گازی مناسب برای واحد 100 متری، مدل‌های 24 تا 30 هزار بهترین انتخاب هستند.

البته شایان توجه است که کولر گازی تنها برای مناطق و اقلیم هایی با  آب و هوای شرجی مناسب است و گزینه مناسب برای مناطق معتدل، کولر آبی یا سلولزی است.

کولر-کاماپرس

قیمت انواع کولر گازی در بازار

کولر گازی 24 هزار مدل IAC-24CH/XA-I/A/ID برای تابستان 1403 گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود. این کولر رده مصرف انرژی A+ و دارای کمپرسور اینورتر است و با قیمت حدود 35 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

همچنین کولر گازی 30 هزار مدل ICA-30CH-A با رده مصرف انرژی A و کمپرسور روتاری نیز می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. کارایی این کولر سرمایشی و گرمایشی و نوع برد الکترونیکی کمپرسور آن دور ثابت است. قیمت این مدل در بازار 36 میلیون تومان است.

مدل دیگری از این کولر گازی 30 هزار با مدل GWS-H30P1T1A حدود 60 میلیون تومان قیمت دارد. این مدل دارای یک کمپرسور روتاری و یک پنل است، رده انرژی آن A و نوع برد الکترونیکی آن هم اینورتر است.

انتهای پیام

مرتبط با : تهویه فرازسهند هواسازفراسرد
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان