چه فصلی به روسیه سفر کنیم؟ / راهنمای سفر به روسیه

روسیه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سفر به روسیه برای اولین بار ممکن است مانند یک ماجراجویی عجیب و غریب به نظر برسد. این سرزمین زیبا سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. روسیه در سال 2020 تنها در بخش گردشگری حدود نزدیک به پنج میلیارد دلار درآمد داشته است. این معادل 0.28 درصد از تولید ناخالص داخلی و تقریباً 18 درصد از کل درآمدهای گردشگری بین المللی در اروپای شرقی است.

کاماپرس در ادامه به معرفی راهنمای سفر به روسیه می‌پردازد.

بهترین زمان برای بازدید از روسیه

یکی از مهمترین جنبه‌های برنامه ریزی برای هر تعطیلات، یافتن زمان مناسب برای سفر است. این موضوع برای کشور پهناوری مانند روسیه اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. متناسب با اینکه در کدام بخش از کشور اقامت خواهید داشت، می‌توانید کاهش دمای شدید و زمستان‌های وحشتناک را تجربه کنید. روسیه چهار فصل دارد. فصل تابستان از ژوئن تا آگوست، پاییز از سپتامبر تا اکتبر، زمستان از نوامبر تا مارس و بهار از آوریل تا می خودنمایی می‌کند.

فصل بهار در روسیه

بهار در کشور روسیه یک انتخاب رایج برای گردشگران است. آب‌وهوا در بهار آن‌چنان سرد نیست اما همراه داشتن لباس گرم قطعا توصیه می‌شود. سفر به روسیه در فصل بهار نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه بسیاری از نقاط گردشگری، هتل‌ها، پروازها و حتی تاکسی‌ها تاحدی ارزان‌تر می‌شوند. فصل بهار بهترین زمان سفر به روسیه در مدیریت هزینه‌ها است به علاوه‌ آن‌ که شهر مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شود.

روسیه-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

شب‌های سفید روسیه در تابستان

ماه می تا اکتبر اغلب بهترین زمان برای سفر به روسیه در نظر گرفته می‌شود. هوا گرم‌تر از هر زمان دیگری از سال است. در اوج تابستان متوجه خواهید شد که شهرهایی مانند مسکو، با هجوم گردشگران از سرتاسر جهان مواجه می‌شود. دور از انتظار نیست که در فصل تابستان برای دیدن اماکن تاریخی، ایستادن در صف‌های طولانی را تجربه کنید. دمای هوا در این بازه زمانی به 30 درجه سانتی گراد می‌رسد. تماشای شب‌های سفید سنت پترزبورگ در پایان ماه می و روزهای اول ژوئن هر گردشگری را مسحور می‌کند. در طول این شب‌ها، جایی که شب در واقع هرگز اتفاق نمی‌افتد، شهر ظاهری جادویی به خود می‌گیرد. مردم محلی در خیابان‌ها برای پیاده‌روی آخر شب قدم می‌زنند و اجرای موسیقی‌های خیابانی در فضای باز حس‌وحال شهر را تکمیل می‌کند. در فصل تابستان سالن‌های بسیاری به اجرای باله و اپرا می‌پردازند.

تماشای شفق قطبی در پاییز روسیه

اگر رویای تماشای شفق قطبی را داشته باشید، بهترین فصل سفر به روسیه برای شما قطعا پاییز است. از ماه نوامبر تا مارس در منطقه ناریان مار گردشگران بسیاری می‌توانند شاهد این پدیده طبیعی بی‌نظیر باشند. روسیه یکی از هشت کشور دنیاست که می‌توان در آن به تماشای شفق قطبی نشست. در کنار شفق قطبی، پاییز در روسیه فوق‌العاده زیبا و رنگارنگ است. کاخ کاترین، کاخ و پارک گاچینا و بسیاری از مناطق دیگر در پاییز منظره چشم‌نوازی خلق می‌کنند. در فصل پاییز، از جنب و جوش و ازدحام فصل تابستان خبری نیست. در این فصل رودخانه‌های بسیاری در حال یخ زدن هستند و قیمت‌ها تا حد زیادی مقرون به صرفه می‌شود.

شفق قطبی-کاماپرس

روسیه و طرفداران ورزش‌های زمستانی

کاملا بدیهی است که کشور سردسیری چون روسیه زمستان‌های خود را با تعداد کمی گردشگر به سرانجام برساند. آن تعداد مسافرانی هم که قصد سفر به روسیه را دارند، احتمالا از طرفداران سرسخت ورزش‌های زمستانی باشند. روسیه یکی از بهترین پیست‌های اسکی را در دنیا دارد. هنگام سفر به این سرزمین در زمستان به یاد داشته باشید که تنها لباس گرم کافی نیست. حتما در کفش‌های خود از یخ شکن استفاده کنید. فصل زمستان بیش از هر زمان دیگری با کاهش قیمت‌ها مواجه می‌شود. در این فصل در شهر مورمانسک امکان تماشای شفق قطبی نیز وجود دارد.

چند نکته ضروری جهت سفر به روسیه

به خاطر داشته باشید که زبان انگلیسی در روسیه طرفداران زیادی ندارد. بهتر است با الفبای سیریلیک و عبارات کلیدی روسی آشنا شوید. بسیاری از علائم، نقشه‌ها، منوها و جدول زمانی نیز با استفاده از الفبای سیریلیک نوشته شده‌اند. بنابراین، آشنایی با زبان روسی قطعا مفید خواهد بود. قبل از سفر، شرایط آب و هوایی را به دقت بررسی کنید. اگر در طول زمستان به این شهر سفر می کنید، یک کت ضد آب و یک جفت چکمه زمستانی قطعا دوستان شما در سفر خواهند بود. برای مسافرت در تابستان، لباس‌های سبک و قابل تنفس بپوشید. اما یک ژاکت و یک جامپر را برای عصرهای سرد فراموش نکنید. سیستم مترو روسیه سریع، زیبا و بهترین راه برای رفت‌وآمد است. ممکن است لحظاتی طول بکشد تا بتوانید خود را با عظمت مترو روسیه وفق بدهید، اما هنگامی که نحوه عملکرد آن را متوجه شوید، گشت‌وگذار در شهر برای شما لذت‌بخش خواهد شد. هنگام بازدید از روسیه به ویژه از مسکو و سنت پترزبورگ، برنامه ریزی یک اصل کلیدی است. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. با زمان محدود و وجود تعطیلات رسمی بهتر است قبل از سفر برنامه خود را منسجم کنید. فراموش نکنید که برخی از جاذبه‌ها نیز در خارج از شهر واقع شده‌اند و به زمان بیشتری نیاز دارند.

تور روسیه را با آریاک سفر تجربه کنید

آژانس گردشگری آریاک سفر، مجری برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی از جمله تور روسیه است. این مجموعه طیف گسترده‌ای از انواع هتل‌های پنج ستاره روسیه را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. پکیج تور مسکو شامل پرواز رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، گشت شهری، تور لیدر فارسی زبان، ویزا و ترانسفر فرودگاهی می‌شود. این آژانس تور ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ ویژه شب‌های سفید روسیه را نیز برگزار می‌کند. مدت زمان اقامت در این تورها از بازه شش الی ده شب را دربر می‌گیرد. در آژانس آریاک سفر امکان درخواست گشت شهری آپشنال نیز وجود دارد. کاخ پترهوف، موزه هرمستاژ و کاخ کرملین سه نمونه از این موارد هستند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی آریاک سفر مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “چه فصلی به روسیه سفر کنیم؟ / راهنمای سفر به روسیه

  1. سوگل اژدری گفته:

    هر فصلی سفر کنی قشنگه مهم پول که باید باشه تابستون یه جذابیتی داره زمستون هم یه جذابیت مهم نیت سفر و پول که من همیشه به سفرهای مختلف و کشورهای مختلف میرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز