چه زمانی می توان برای دریافت ویزای شینگن درخواست داد؟

ویزای شینگن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای شینگن برای اتباع خارج از حوزه شینگن صادر می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد که به مدت 90 روز به صورت آزادانه به کشورهای اروپایی عضو شینگن سفر کنند. با داشتن ویزای شینگن می‌توان به کشورهای همچون آلمان، ایسلند، فرانسه، ایتالیا، هلند، سوئیس، سوئد، اسپانیا و 19 کشور اروپایی دیگر بدون نیاز به روادید، سفر و ماجراجویی‌های جدیدی را تجربه کرد. اگر افراد بخواهند بدون ویزای شینگن به این کشورها سفر کنند، نه تنها باید هزینه بیشتری پرداخت کنند، بلکه باید هر مرتبه برای ارائه روادید وقت بسیاری صرف کنند.

کاماپرس در این گزارش مدت زمان لازم برای دریافت ویزای شینگن را بررسی ‌کرده است.

ویزای شینگن- کاماپرس

زمان درخواست ویزای شینگن

در سال 2023 این امکان فراهم شده است که متقاضیان به جای سه ماه، شش ماه قبل از سفر خود برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند؛ با این حال، افراد قادر خواهند بود درخواست ویزای خود را حداقل 15 روز قبل از تاریخ شروع سفر ارسال کنند.

زمان اخذ ویزای شینگن

زمان اخذ ویزای شینگن به عوامل متعددی وابسته است. اطلاع از مدت زمان اخذ ویزای شینگن منجر به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق متقاضیان درخواست ویزا می‌شود و از عواملی همچون از دست دادن زمان حرکت سفر و تعویض مجدد بلیط جلوگیری می‌کند. بطور کلی زمان اخذ ویزای شینگن به زمان حرکت متقاضی، زمان درخواست افراد برای دریافت ویزای شینگن و تعداد درخواست‌های ویزای ارسال شده آنها و سرعت و فرآیند سفارت‌خانه یا کارگزاری مرتبط است.

راز آسمان پایتخت

همچنین مدت زمان اخذ ویزای شینگن از کشوری به کشور دیگر و نسبت به شرایط زمانی متفاوت است. برای مثال در برخی از زمان‌ها به دلیل حجم بالای درخواست‌ها، تعیین وقت سفارت و زمان بررسی مدارک افزایش پیدا می‌کند و بدین ترتیب مدت زمان اخذ ویزای شینگن بیشتر افزایش خواهد یافت.

صدور ویزای شینگن در سفارت‌خانه‌های پرتردد همچون ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا نسبت به کشورهای کم درخواست همچون استونی و لیتوانی به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

مدت زمان دریافت ویزای شینگن برای تمامی ویزاها یکسان بوده و بطور معمول از زمانی که متقاضی مدارک خود را تحویل کارگزاری یا سفارت‌خانه داده و مراحل انگشت‌نگاری و اسکن مدارک را انجام می­دهد، تا زمان صدور ویزا بین دو تا چهار هفته طول خواهد کشید.

معمولا سفارت‌خانه‌ها افرادی که مدارک­شان کامل بوده و زمان کمی تا سفر آنها باقی مانده است را در اولویت بررسی قرار می‌دهند.

ویزای شینگن-کاماپرس

مدت زمان لازم برای گرفتن وقت سفارت

از آن‌جایی که درخواست صدور ویزای تمامی کشورهای عضو شینگن به صورت آنلاین و از طریق سامانه مشخص صورت می‌گیرد، تعیین وقت سفارت ممکن است چند ماه طول بکشد. متقاضیان اخذ ویزای شینگن می‌توانند از 15 روز قبل از سفر برای اخذ ویزا و تحویل مدارک اقدام کنند. حداکثر مدت زمان درخواست صدور ویزا شش ماه است.

چند راه حل برای صدور سریع‌تر ویزای شینگن

رعایت برخی نکات می‌تواند منجر به کاهش زمان صدور ویزای شینگن شود. در وهله اول افراد باید مدارک خود را با دقت بالا جمع‌آوری کنند. متقاضیان باید بررسی کنند که کدام یک از مدارک نیازمند ترجمه بوده یا نیاز به تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه دارد.

هرگونه نقص در مدارک می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزا و تعویق زمان سفر و ایجاد ضرر و زیان مالی برای متقاضیان شود؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند در راستای پیشبرد هر چه سریع‌تر اخذ ویزای شینگن خود و آماده کردن دقیق مدارک لازم و تکمیل فرم مربوطه از کارشناسان ماهر آژانس­های گردشگری ماهر یاری بجویند.

نکته دوم اینکه افراد باید هر چه سریع‌تر برای گرفتن وقت سفارت درخواست دهند. تعیین وقت سفارت در مدت زمان اخذ ویزای شینگن اثرگذار خواهد بود؛ پس بهتر است افراد پیش از هر کاری وقت سفارت خود را رزرو کنند. برای مثال، اگر فردی قصد اخذ ویزای تحصیلی دارد و می‌داند که بسیاری از دانشجویان ممکن است در یک زمان خاص برای درخواست وقت سفارت اقدام ‌کنند، بهتر است پیش از شلوغ شدن برای تعیین وقت خود درخواست دهد. در نتیجه، متقاضیان می‌‎توانند با خیالی آسوده تمامی مراحل مهاجرتی خود را پیش ببرند و زمان کافی برای انجام امور دیگر خواهند داشت.

دریافت ویزای شینگن با آژانس مسافرتی “قصران گشت”

آژانس مسافرتی قصران گشت با داشتن سابقه‌ای درخشان در زمینه اخذ ویزای شینگن، یکی از معتبرترین و کارآمدترین شرکت‌های فعال در این حوزه به شمار می‌رود که تمامی مراحل اخذ ویزای شینگن را از صفر تا صد انجام می‌دهد. همچنین قصران گشت با داشتن کارشناسان مجرب و وکلای ماهر از چگونگی جمع‌آوری مدارک تا دریافت وقت سفارت، رزرو هتل، تهیه بلیط، انگشت‌نگاری و امثال آن، متقاضیان اخذ ویزای شینگن را راهنمایی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز