آسان ترین روش برای اخذ ویزای توریستی آمریکا

آمریکا به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ و قدرتمند دنیا، سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. سفر و اقامت در آمریکا به‌‌عنوان توریست یا گردشگر نیاز به اخذ ویزای توریستی آمریکا دارد که برای مدت محدودی اجازه ورود به این کشور را می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، درحال حاضر بسیاری از افراد برای مهاجرت و اقامت دائم، از طریق اخذ ویزای توریستی، اقدام می‌کنند؛ این درحالی است که برای اخذ ویزای توریستی آمریکا ، باید ثابت کنید که هدف شما برای سفر تجاری، تفریحی یا پزشکی بوده و دریافت این ویزا از این نظر پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. از این رو بهتر است پیش از اقدام به اخذ ویزای توریستی آمریکا ، اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کرده و با افراد متخصص مشورت کنید.

ویزای توریستی آمریکا چیست؟

اقامت در آمریکا برای همه افراد و به هر نوع، موقت یا دائم، نیاز به اخذ ویزای مخصوص دارد. ویزای توریستی آمریکا یا همان Visitor Visa، یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا بوده و افرادی که قصد دارند به هر دلیل، برای مدت محدود و کوتاهی در آمریکا اقامت داشته باشند، باید آن را دریافت کنند. با اخذ ویزای توریستی آمریکا ، تنها برای مدت مشخصی که حداکثر تا شش ماه است، می‌توانید در خاک آمریکا اقامت داشته باشید و مجاز به کار، تحصیل و اقامت دائم در این کشور نخواهید بود.

راز آسمان پایتخت

کدام ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنم؟

اخذ اقامت موقت در آمریکا با دریافت دو نوع ویزای توریستی امکان‌پذیر است که باید با توجه به هدف خود از سفر به آمریکا، یکی از این دو نوع ویزا را دریافت کنید. این دو نوع ویزا در ادامه آمده است؛

سفر به آمریکا برای تجارت و کسب و کار

اگر قصد دارید برای انجام امور بازرگانی و تجاری به آمریکا سفر کنید، باید ویزای توریستی B1 را دریافت کنید. این فعالیت‌ها شامل مواردی چون شرکت در همایش‌‌های علمی و تجاری، مذاکره با شرکای کاری، تنظیم قراردادهای کاری و تجاری، شرکت در کنفرانس ‌های آموزشی و یا حرفه ‌ای، شرکت در رویداد به‌ عنوان سخنران و ملاقات با همکاران تجاری است.  ویزای B1 غالبا برای مدت 6 ماه صادر می‌شود.

سفر به آمریکا برای تفریح و درمان

اما اگر برای دلایل تفریحی یا درمانی از جمله گردشگری، دیدار با دوستان یا اقوام، دریافت درمان پزشکی یا شرکت در رویدادهای موسیقی، ورزشی و غیره به آمریکا سفر می‌کنید، باید ویزای توریستی B2 را دریافت کنید. این ویزا نیز برای یک مدت 6 ماهه صادر می‌شود.

ویزای توریستی مولتی بگیریم یا سینگل؟

در هنگام دریافت ویزا از هریک از دو نوع B1 یا B2، حتما توجه داشته باشید ویزای شما از نوع مولتی(چند بار ورود) یا ویزای سینگل( یک بار ورود) است. با دریافت ویزای چند بار ورود، می‌توانید در طول مدت اقامت خود در آمریکا چندین بار از کشور خارج شده و مجددا به آن بازگردید. درحالی که با دریافت ویزای یک بار ورود، در طول یک دوره حداکثر شش ماهه یا کمتر، تنها یک بار قصد سفر به آمریکا را دارند. دریافت ویزای سینگل به نسبت آسان‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر است.

دریافت ویزای توریستی آمریکا چه شرایطی دارد؟

بازگشت به وطن: مهم‌ترین شرط برای اخذ ویزای توریستی آمریکا ارائه مدارکی معتبر مبنی بر قصد بازگشت شما به کشور در پایان مهلت ویزا است. از جمله این مدارک می‌توان به ارائه اسناد ملکی و کاری در کشور مبدا، اشاره کرد.

تمکن مالی در سفر: برای اثبات تمکن مالی به افسر کنسولی نیز می‌توانید از مدارکی چون گردش حساب ماه‌ های اخیر، مدارک سهام و اسناد ملکی، دعوتنامه از سوی میزبان و حتی بلیت رفت ‌و برگشت و رزرو هتل استفاده کنید.

از دیگر شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا می‌توان به برخورداری از بودجه کافی برای سفر به کشورهای همسایه برای مراجعه به سفارت آمریکا و درخواست ویزا به ‌صورت حضوری،  انجام مصاحبه، انگشت ‌نگاری، عکس ‌برداری دیجیتال و غیره اشاره کرد.

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا چه مدارکی لازم است؟

مدارک ضروری برای اخذ ویزای توریستی آمریکا شامل پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار شش ماه پس ‌از اقامت برنامه ‌ریزی ‌شده در امریکا، عکس جدید و تازه گرفته شده با پس‌زمینه سفید، جزئیات شبکه‌های اجتماعی که تا 5 سال گذشته از آن‌ها استفاده کردید، ترجمه مدارک، ویزای قبلی به آمریکا و دعوتنامه از سوی میزبان اگر موجود باشد است. ضمن این‌که برای دریافت ویزای توریستی باید ابتدا مبلغ 160 دلار برای تعیین زمان مصاحبه بپردازید و رسید پرداخت هزینه مربوطه نیز را ضمیمه مدارک کنید.

اخذ ویزای توریستی آمریکا با چاوش مهاجر

گروه شرکت‌های چاوش، به‌عنوان یک مجموعه معتبر و تخصصی، نزدیک به یک دهه است که با برخورداری از تیمی مجرب و خبره، در زمینه اخذ انواع ویزا از جمله ویزای توریستی آمریکا، فعالیت می‌کند. این مجموعه با هدف کمک به افرادی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند، خدمات ویژه‌ای را در زمینه اخذ ویزا ارائه می‌کند.

با انتخاب چاووش مهاجر، می‌توانید با بهره‌مندی از تخصص و تجربه کارشناسان این مجموعه، می‌توانید شانس خود در اخذ ویزای توریستی آمریکا را بالا برده و به‌راحتی و بدون دردسر ویزای خود را دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : چاوش مهاجر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز