چطور تخلفات در پلتفرم های ثبت آگهی کم می شود؟

ژیوار

طی چند سال اخیر پلتفرم‌ های ثبت آگهی یکی از مرجع‌های اصلی معاملات خودرویی بوده‌اند، با این حال این مراجع همواره مجبورند با یک سری تخلفات دست و پنجه نرم می‌کنند. جلوگیری از تخلفات پلتفرم آنلاین خودرویی بسیار مهم است، اما درگاه‌های داخلی در این زمینه چندان موفق عمل نکرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، طی پنج سال گذشته و با وخیم‌تر شدن اوضاع بازار خودرو، فعالیت دلالان در فضاهای آنلاین و از طریق پلتفرم‌های معروف ثبت آگهی شدت گرفته است. این گروه با انتشار تعداد زیادی آگهی فروش در پلتفرم‌ها و انجام معاملات در قیمت‌های بسیار بالا سعی در دست گرفتن نبض بازار داشتند و موفق هم عمل کردند. هر چند دولت بارها سعی کرده تا جلوی تخلفات در بستر آنلاین را بگیرد و برای این موضوع اقداماتی را به صورت مقطعی انجام داده است، اما همچنان تخلفات در این بخش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

10 راهکار برای کاهش تخلفات پلتفرم های ثبت آگهی

در این خصوص و به منظور کمک به انجام درست معاملات خودرویی، دنیای اقتصاد عملکرد یک پلتفرم ثبت آگهی معروف انگلیسی به نام «اتو تریدر» را بررسی کرده است تا برای پیدا کردن راه حل کاهش تخلفات پلتفرم‌های داخلی کمک کند.

*اتو تریدر برای معاملات خودرویی از کاربران خود هزینه دریافت می‌کند. در واقع ثبت آگهی در این درگاه رایگان نیست تا هیچ کس با هدف دخالت در قیمت گذاری بازار یا به منظور سرگرمی وارد این درگاه نشود و آگهی ثبت نکند.

دریان سفر امید

*معامله گران خودرو در درگاه اتو تریدر باید مدارک هویتی خود را بارگذاری کنند تا امکان انجام معامله در این بخش را داشته باشند.

*استفاده از سیستم‌های هوشمند تشخیص تقلب یکی از روش‌هایی است که سیستم اتو تریدر برای کاهش تخلفات ثبت آگهی به کار بسته است که البته هزینه زیادی دارد.

*یکی دیگر از برنامه اتو تریدر برای کنترل خطرات معامله آنلاین آگهی‌های فروش خودرو، دسته بندی آن‌ها است. هزینه تبلیغ خودرو در این درگاه به پایه، استاندارد، ممتاز و بی‌نهایت تقسیم می‌شود. با این روش بیشتر آگهی‌هایی با هزینه بالا به مشتریان معرفی می‌شوند. معمولا آگهی‌ها با هزینه بالا تقلبی نیستند.

*هر فردی در اتوتریدر امکان انتشار تعداد مشخصی آگهی‌ را دارد. میزان آگهی در نظر گرفته شده برای هر فرد یا مجموعه‌ای پنج عدد است و با این محدودیت دلالان و نمایندگی‌های غیرمجاز امکان سو استفاده را ندارند.

*مدل صحت سنجی آگهی‌های اتو تریدر هم جالب است و به تقلب نکردن در معاملات خودرویی کمک می‌کند. صحت سنجی این درگاه به دو صورت خودکار و دستی است. کارشناسان اطلاعات پایه آگهی شده در این درگاه را با اطلاعات بازار مقایسه می‌کنند و تصاویر خودروها را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر محتوای یک آگهی تکراری یا مشابه آگهی‌های قبل باشد، اطلاعات با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*بررسی تاریخچه فعالیت‌های فروشنده در پلتفرم هم دیگر روش برای عدم تلقب در درگاه اتو تریدر است. در صورتی که در تاریخچه فروشنده رفتار مشکوکی بوده باشد، درخواست جدید ثبت آگهی وی با دقت بیشتری بررسی خواهد شد.

*اتو تریدر به منظور شناسایی الگوهای معمول در آگهی‌های تقلبی از الگوریتم‌ها با تحلیل حجم بالای داده‌ها استفاده می‌کند. با این کار امکان شناسایی بیشتر آگهی‌های مشکوک وجود دارد.

*این درگاه برای کاهش خطاها، یک پایگاه بزرگ داده از انواع خودروهای موجود در محدوده فعالیت خود را به کار گرفته است. با استفاده از این داده‌ها، اطلاعات خودروهای آگهی شده به دقت بررسی می‌شود تا از تخلفات جلوگیری شود.

*امکان گزارش تقلب و تخلف توسط کاربران هم در این درگاه معمول است. کاربران با مشاهده آگهی‌های مشکوک امکان گزارش به اتو تریدر را دارند. کارشناسان این درگاه این گزارش‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت تایید اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان