پیشگیری از حوادث چگونه ممکن است؟

حوادث غیر مترقبه
ژیوار

امروزه حوادث از جمله مشکلات عمده سلامت عمومي هستند که جوامع گوناگون با آن دست و پنجه نرم مي کنند و کنترل و پیشگیری از آسيب ها هم دير زماني نيست که در زمره اهم برنامه هاي سلامت عمومي قرار گرفته است، در حقيقت هنوز هم هستند کساني که آسیب ها را بخش اجتنابناپذير زندگي روزمره میدانند. علم پيش گيري از حوادث نشان داده است که آسیب ها و اتفاقاتي که منجر به بروز حادثه میشوند، تصادفی نيستند.

به گزارش کاماپرس،  بروز حوادث غیرمترقبه مانند شکست‌ها، انفجارها، آتش‌سوزی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و نظامی خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری به آنها تحمیل می‌کند. یکی از راه‌های کارآمد در پیشگیری از این‌گونه حوادث، استفاده از روش‌های متنوع تست‌های غیرمخرب است که این روش توسط شرکت دانش‌بنیان «پژواک رایان صنایع دقیق» بومی‌سازی شده و در اختیار صنایع قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، این تست‌ها را می‌توان هنگام تولید، پس از نصب و راه‌اندازی به صورت دوره‌ای بدون آسیب‌رساندن به قطعه یا تجهیز مورد نظر، استفاده کرد. تست اولتراسونیک، به‌دلیل پیشرفت‌های زیاد و قابلیت‌های فراوان، پرکاربردترین روش‌ها در تست‌های غیرمخرب است که به منظور شناسایی و تشخیص عیوب سطحی و داخلی، ضخامت‌سنجی، کنترل ابعادی و تعیین خواص مکانیکی در قطعات و محصولات صنعتی بدون تخریب آنها، قبل از تولید، در حین تولید، پس از تولید یا در حین سرویس‌دهی به‌کار می‌رود.

فرخ مرادی‌فر در گفت و گو با دنیای اقتصاد  بیان کرد: تاکنون به‌دلیل فقدان شرکت‌های داخلی برای طراحی و ساخت سیستم‌ها و دستگاه‌های تست اولتراسونیک مناسب و کارآمد، خصوصا سیستم‌های اتوماتیک، تولیدکنندگان ناچار به خریداری و وارد کردن چنین سیستم‌هایی با قیمت‌های بالا از شرکت‌های خارجی بودند.

دریان سفر امید

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پژواک رایان صنایع دقیق
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز