پکیج گرمایشی دو مبدل بخریم یا تک مبدل؟ + قیمت

پکیج- کاماپرس
ژیوار

کسانی که به دنبال خرید پکیج گرمایشی هستند، حتماً اصطلاح تک مبدل یا دو مبدل به گوششان خورده است. در پکیج تک مبدل، یک مخزن و در دو مبدل، دو مخزن وجود دارد؛ بهتر است بدانید که هر دو نوع پکیج توانایی گرم کردن خانه و آب را هم‌زمان دارند.

به گزارش کاماپرس، این دو نوع پکیج تفاوت‌هایی باهم دارند از جمله اینکه دمای آب مصرفی در پکیج‌های دو مبدل یکنواخت‌تر از پکیج‌های تک مبدل است. در پکیج‌های دو مبدل، آب گرم برخورد مستقیمی با شعله ندارد، همین نکته روند رسوب‌گذاری را کم کرده و به تأخیر می‌اندازد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پکیج تک مبدل با دو مبدل نحوه کارکرد مبدل‌ها و تأثیر آن‌ بر تأمین گرمایش لازم است. عملکرد پکیج تک مبدل به این شکل است که اولویت اصلی در آن مربوط به گرمایش محیط است. اولویت دوم در این دستگاه با آب گرم مصرفی است و در صورت نیاز به آب گرم، این کارکرد موجب وقفه در تأمین گرمایش محیط می‌شود.

پکیج- کاماپرس

از ویژگی‌های پکیج‌های دو مبدل این است که به دلیل داشتن دو مبدل حرارتی جداگانه، این شرایط فراهم است که هر دو کارکرد گرمایش محیط و تأمین آب گرم مصرفی به‌صورت هم‌زمان و بدون تداخل انجام شود. دیگر تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل این است که پکیج دو مبدل با کاهش زمان انتظار برای گرم شدن آب، راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

به‌طورکلی پکیج تک مبدل یا بی ترمیک دستگاهی است که برای گرمایش محیط و گرم کردن آب مصرفی از یک مبدل استفاده می‌کند. در این دستگاه‌ها از نوعی مبدل حرارتی استفاده می‌شود و کارکرد آن این‌گونه است که آب گرم پس از عبور از این مبدل به سیستم گرمایشی و رادیاتورهای ساختمان وارد می‌شود.

مزایای پکیج تک مبدل

بیشترین استفاده و بهره‌وری پکیج‌های تک مبدل در فصل سرما است و پمپ پکیج‌های تک مبدل در زمستان به‌خوبی عمل می‌کند. اما چون از یک مبدل استفاده می‌کند، امکان رسوب‌گیری بیشتری دارد. این پکیج‌ها ساختار ساده‌ای دارند و تعمیرات آن نسبت به پکیج دو مبدل، ساده‌تر است.

معایب پکیج تک مبدل

یکی از معایب این نوع پکیج‌ها که باعث کمتر شدن فروش آن‌ها می‌شود، این است که دمای آب بالا پایین می‌شود و خیلی دقیق نیست و این به دلیل تماس مستقیم شعله با سیال کنترل است. همچنین قطر دودکش Coaxial (دوجداره) در این نوع 6 تا 10 و حداکثر ارتفاع پمپ آب سیرکولاسیون آن 5 است. از سوی دیگر، حداکثر متراژ گرمایشی در این نوع از پکیج‌ها، 210 مترمربع و محدوده حرارت آب مصرفی 90 است.

پکیج های تک مبدل با قیمتی بین 12 تا 18 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند.

 

پکیج- کاماپرس

 

عملکرد پکیج دو مبدل یا مونو ترمیک

در این پکیج‌ها علاوه بر مبدل حرارتی اصلی از نوع دیگر مبدل صفحه‌ای نیز استفاده می‌شود. تفاوت این پکیج‌ها با پکیج‌های تک مبدل این است که هنگام استفاده از آب گرم، آب ابتدا در مبدل اصلی گرم و پس از گرم شدن و قبل از ورود به رادیاتورها وارد مبدل صفحه‌ای می‌شود. به‌طور هم‌زمان آب سرد نیز وارد مبدل صفحه‌ای می‌شود و پس از تبادل حرارت با آب گرم دمای آب سرد هم بالا می‌رود و به‌عنوان آبگرم مصرفی قابل‌استفاده است.

حداکثر دمای آب گرم گرمایشی 85 درجه و آب گرم مصرفی 65 درجه است. قطر لوله‌های گرمایش 3.4 اینچ و لوله‌های آب گرم 1.2 اینچ است. برق ورودی آن تک فاز و دو مبدل و حداکثر فشار آب ورودی 10 بار است.

این پکیج نیز حداقل به قیمت 16 میلیون و 984 هزار تومان و حداکثر 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران رادیاتوربوتان
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز