پنجره لیفت اند اسلاید : یک انتخاب هوشمند برای خانه های مدرن

پنجره لیفت - کاما پرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پنجره‌های لیفت اند اسلاید است که به تازگی مد و به بازار آمده‌اند، بیشتر در ویلاها و یا پنت‌هاوس‌های لوکس استفاده می‌شود و کاربرد اصلی‌شان لذت بردن بیشتر اهالی خانه از مناظر و چشم‌اندازها است. پنجره‌های دوجداره کشویی به دلیل مشکلاتی مانند عدم عایق مناسب و عدم امکان ساخت چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند؛ اما پنجره‌های لیفت اند اسلاید به‌عنوان نسل جدیدی از درب و پنجره‌های دوجداره تا حدی بسیار زیادی این ضعف و نقصان را ندارند.

کاماپرس در این گزارش ویژگی پنجره لیفت‌ اند اسلاید را بررسی می‌کند.

نحوه عملکرد پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید که نسل جدیدی از پنجره‌های دوجداره هستند، به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در اینجا باید گفت که عملکرد پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید با پنجره‌های سنتی کمی فرق می‌کند؛ زمانی که شما دستگیره را به سمت خودتان می‌کشید، پنجره ابتدا از ریل جدا می‌شود و سپس چند میلی‌متر به بالا می‌رود؛ یعنی حالت “لیفت” پیدا می‌کند. سپس پنجره به سمت راست یا چپ حرکت می‌کند، تا کاملاً باز شود و پس از آن می‌توانید در حالت دلخواه آن را قفل کنید.

به طور معمول هر پنجره از دو ریل و چند غلتک تشکیل شده است. اگر چارچوب متحرک برای پنجره در نظر گرفته شده باشد، پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید کارایی و آزادی عمل بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهد. این پنجره‌ها به‌دلیل داشتن ساختار خاص خود، عایق خوبی برای صدا، هوا و حرارت هم هستند.

بیشتر بخوانید:

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید در بازار

قیمت پنجره لیفت‌ اند اسلاید، آلومینیومی ترمال بریک منوریل یک لنگه در ابعاد یک متر و 20 سانتیمتر که اندازه استاندار محسوب می‌شود، در بازار از ۴ میلیون و 200 هزارتومان آغاز می‌شود. در این نوع از پنجره از پروفیل‌های معمولی استفاده شده است. در اینجا باید گفت که نوع پروفیل به‌کار رفته، تأثیر به‌سزایی در قیمت نهایی پنجره دارد.

اگر بخواهیم برای ویلا یا خانه خود از ابعاد بزرگ‌تر این پنجره استفاده کنیم و به جای رنگ آلومینیومی، رنگ مشکی بخریم، باید بیشتر هم هزینه کنیم؛ به‌طوری‌که پنجره لیفت‌ اند اسلاید منوریل سه قسمته که لنگه وسط آن، بازشو است و ابعاد ۳۳۰ عرض و ۲۳۰ ارتفاع دارد، حداقل ۴۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این پنجره در ارزان‌ترین حالت خود قیمتی در حدود۳۰ میلیون تومان دارد.

از سوی دیگر، پنجره لیفت اند اسلاید یک طرفه با عرض 50 و ارتفاع 100 متر، اگر شیشه دوجداره 5 میل با یراق داشته باشد، حدود 17 میلیون و 790 هزار تومان قیمت دارد.

پنجره لیفت‌ اند اسلاید در کدام ساختمان‌ها استفاده می‌شود؟

این پنجره‌ها که مدت زیادی از عرضه آن در بازار ایران نمی‌گذرد، بیشتر در خانه‌های تازه‌ساز و مدرن استفاده می‌شوند؛ چراکه دید وسیعی را در اختیار ساکنان خانه و یا ویلا قرار می‌دهد؛ به ویژه اگر ملک مورد نظر رو به باغ یا استخر و یا جنگل و کوه باشد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید، زیباتر هم هستند، می‌توانند به عنوان بخشی از طراحی داخلی خانه هم استفاده شوند. در همین حال، این پنجره‌ها محدودیتی برای استفاده در داخل یا خارج خانه ندارند، چراکه غالب آنان کیفیت بالایی دارند و  امکان دسترسی راحتی را به فضای بیرون از خانه یا ویلا فراهم می‌کند.

امنیت پنجره لیفت‌ اند اسلاید

از طرفی دیگر، امنیت یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این پنجره‌ها است، چراکه کودکان و افراد متفرقه نمی‌توانند به راحتی قفل آن را باز کنند و  همچنین شیشه‌هایی دوجداره اغلب آنان، قابلیت تحمل ۲۰۰ تا ۶۰۰ کیلو فشار را دارد.

در اینجا باید گفت که یکی از معایب نه چندان مهم این مدل از پنجره، مدت زمان انتظار برای ساخت آنان، مطابق با طرح یا مدل خاص مشتریان است.  از سویی اگر اندازه لنگه پنجره بیشتر از ۱۵۰ سانتی‌متر باشد، به سختی می‌توان آن را تمیز کرد.

پنجره 2- کاما پرس

۳ نکته درباره خرید پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید

  1. این پنجره‌ها قابلیت نصب در ساختمان‌های قدیمی را دارند، اما بهتر است که حتماً درباره نصب پنجره با افراد متخصص مشورت شود. ممکن است نصب این نوع پنجره‌ها برای خانه‌های قدیمی توجیه اقتصادی نداشته باشد.
  2.  این پنجره‌ها نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند که هرچند نحوه نگهداری از آنان دشوار نیست؛ برای طول عمر بیشتر بهتر است که اصطکاک بین ریل و لاستیک درزگیر در کمترین حالت خود باشد. در چنین شرایطی روغن‌کاری در زمان‌های مشخص می‌تواند عمر پنجره را طولانی کند.
  3.  پروفیل، لاستیک و یراق‌آلات استفاده شده بر افزایش قیمت پنجره‌های لیفت‌ اند اسلاید تأثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : اهورا دربراسان دربسام درب
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز