پشت پرده کمبود انسولین قلمی فاش شد

ژیوار

یک مقام مسئول در  اتاق بازرگانی تهران قاچاق انسولین قلمی از ایران را علت کمبود این داروی ضروری بیماران دیابتی اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، کمبود انسولین قلمی موجب سرگردانی و نارضایتی بیماران دیابتی شده و این درحالیست که مسئولان وزارت بهداشت مدعی اند این دارو به اندازه کافی وارد کشور شده است. انسولین قلمی به دلیل سهولت مصرف مورد استقبال بیماران دیابتی قرار دارد. وزارت بهداشت به منظور توزیع اصولی و عادلانه این دارو تمهیداتی را از سال گذشته در کشور به اجرا گذاشته است اما این تمهیدات نتوانسته موجب دسترسی کافی بیماران به انسولین قلمی شود.

دلار ارزان مقصر کمبود و قاچاق انسولین قلمی

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران قاچاق معکوس را علت این کمبود دانسته و در این باره توضیحاتی به ایسنا داده است.

محمود نجفی عرب با بیان این که آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات این دارو در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده اما در عین حال هنوز در بازار کمیاب است، اظهار کرد: علت این ماجرا را باید در دو حوزه دنبال کرد. نخست آنکه هر دارویی که کم شود، بیماران و خانواده‌هایشان برای اطمینان از این که دچار مشکل نخواهند شد چند برابر نیازشان خرید می‌کنند که این خود به عاملی برای التهاب در بازار تبدیل می‌شود.

دریان سفر امید

نجفی عرب افزود: عامل دوم که باز هم ریشه در ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، قاچاق معکوس است. یعنی انسولین قلمی با دلار ارزان وارد کشور می‌شود اما اگر افراد سودجو بتوانند آن را به خارج از کشور منتقل کنند، با نرخ دلار آزاد سود می‌کنند که علت بخشی از این کمبود در بازار همین قاچاق معکوس است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز