پرواز هواپیمای جاسوسی جدید روسیه

ژیوار

به نظر می‌رسد نمونه اولیه هواپیمای جدید شناسایی و کنترل رادار دوربرد روسیه، یعنی ای-۱۰۰ پریمیر (A-100 Premier) در آستانه اتمام مراحل آزمایشی خود است‌ و انتظار می‌رود به زودی وارد مرحله تولید شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ارتش بلغارستان، این هواپیمای پیشرفته که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، از یک ایستگاه راداری مدرن به نام «پریمیر» بهره‌مند شده که به آن امکان شناسایی رادیویی و تبادل اطلاعات امن و پایدار با جنگنده‌های روسی و سامانه‌های موشکی ضدهوایی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اما فراتر از قابلیت‌های راداری، ای-۱۰۰ قادر است داده‌ها را از ماهواره‌های فضایی و پهپادها به تسلیحات زمینی و هوابرد منتقل کرده و از سوی دیگر به طور همزمان تا ۳۵۰ هدف هوایی، دریایی و زمینی را تا فاصله ۶۵۰ کیلومتر شناسایی و ردیابی کند‌.

دریان سفر امید

در کنار قابلیت‌های چشمگیر ذکر شده، برد قابل توجه ۵ هزار کیلومتری، این هواپیما را قادر به پرواز ۱۰ ساعته بدون نیاز به سوخت گیری می‌کند.

در طول سال‌ها تولید انبوه ای-۱۰۰ به دنبال عوامل گوناگون به تاخیر افتاد و طبق آخرین شنیده‌ها در حال حاضر برای سال جاری هدف گذاری شده و قرار است رفته رفته به جایگزینی برای خط قدیمی ای-۵۰ تبدیل شود.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان