پرداخت وام 400 هزار میلیاردی ساخت مسکن از بودجه خط خورد!

ژیوار

لایحه وام 400 هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن از بودجه سال 1401 حذف شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که در بخش مسکن منابع خوبی وجود دارد و 400 هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، برخی از کارشناسان معتقدند که الزام بانک‌ها به اعطای تسهیلات ساخت خانه در قانون جهش تولید مسکن ارائه شده و نیازی به تاکید مجدد آن در قانون بودجه نیست. ضمن اینکه وجود این قانون در بودجه 1400 چندان تاثیری هم در پرداخت تسهیلات نداشته است. طبق اطلاعات و آمار موجود، رقم تسهیلات مذکور در قانون بودجه سال گذشته، 360 هزار میلیارد تومان درج شده اما بانک‌ها از پرداخت این وام امتناع کردند. آمار موجود نشان دهنده این است که در همین راستا تنها بانک مسکن اقدام کرد. این بانک هم در سال گذشته فقط هزار میلیارد تومان تسهیلات به نهضت ملی مسکن اختصاص داد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

نظر کارشناسان درباره پرداخت وام ساخت مسکن سال 1401

هادی عباسی، کارشناس اقتصادی و مشاور سابق راه و شهرسازی، معتقد است که پرداخت این تسهیلات به تاکید در قانون بودجه نیاز ندارد. این موضوع به تصمیم دولت بازمی‌گردد که بانک‌ها را به پرداخت این وام مکلف کند. به نظر عباسی اگر رئیس جمهور مانند دولت دهم هر هفته جلسات شورای عالی مسکن را برگزار و شخصا آن را مدیریت کند، همچنین در جلسات مدیران ارشد بانکی هم حاضر شود، روند پرداخت تسهیلات سهل و سریع خواهد شد. ضمن اینکه همین اقدامات باعث خواهد شد که ساخت واحدهای مسکونی سرعت بگیرد.

انجام این قبیل اقدامات باعث خواهد شد تا استانداران هم در انجام کار دقیق شوند و نسبت به روند ساخت مسکن ملی را در مدت زمان مشخص شده حساس باشند.

نهال گشت
تهران آهن
آهن رویال
سبیت
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز