پالایشی یکم با دوپینگ مجلس جان گرفت/ جهش از منفی 0/14 درصد به مثبت 5 درصد

ژیوار

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایشی یکم امروز در حالی با رشد بیش از 5 درصدی به کار خود در معاملات بورس خاتمه داد که در ساعت های ابتدایی گشایش بازار با بازدهی منفی 0/14 درصد ربرو شده بود.

به گزارش کاماپرس، سهامداران پالایشی یکم امروز شاهد دو نیمه کاملا متفاوت در این سهم بودند به نحوی که در نیمه ابتدایی معاملات این سهام در حال جان کندن و بازدهی منفی بود اما در نیمه پایانی اوج گرفت و بیش از 5 درصد بازدهی داشت.

بر اساس تحلیل های کارشناسی آنچه پالایشی‌ها را امروز به اوج رساند موافقت مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها بود. در واقع نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۵ ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در جلسه با اتخاذ تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها از طریق اعطای تنفس خوراک موافقت کردند.

این مصوبه هزینه های خوراک پالایشگاه ها را کاهش می دهد و بر سود آنها تاثیر مثبتی به جا می گذارد.

اخبار مهم بورسی را بخوانید:

دریان سفر امید

بورس 11 هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه با کاهش ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۵۱ واحد رسید. در این روز شاخص کل نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. طوری که شاخص کل پنج مرتبه روند خود را تغییر داد و در دو راهی صعود و سقوط باقی مانده بود. شاخص امروز برای ساعاتی کاهش ۱۸ هزار واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد و بعد از رسیدن به نزدیکی مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شروع به نوسان کرد.

در نهایت معاملات امروز با کاهش ۷۷ صدم درصدی شاخص کل و ۱۸ صدم درصدی شاخص هم‌وزن به پایان رسید که نشان از شرایط خوب برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد. در بین نماد‌های شاخص‌ساز، فملی، شستا، خودرو و ومعادن بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های نوری، شپنا و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز