سودآوری مطلوب شرکت های زغال سنگی بورس در 6 ماهه دوم سال

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با تشریح وضعیت تولید این صنعت اظهار کرد: هیچ سیگنال منفی برای شرکت های تولیدی زغال سنگ فعال در بازار سرمایه درنیمه دوم امسال وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، سعید صمدی ریزش و اصلاح قیمت در سهام شرکت های مرتبط با زغال سنگ را نسبت به ریزش کلی بازار بورس کمتر دانست و اظهار کرد: دلیل این که شرکت های زغال سنگی بورس ریزش شدیدی را تجربه نکردند این بود که شرایط امسال این شرکت ها شرایط خوبی نسبت به سال قبل بوده است.

وی توضیح داد: سال گذشته متوسط قیمت فروش زغال سنگ هر تن یک میلیون تومان بوده است اما امسال این قیمت به صورت متوسط به 2 میلیون و 100 هزار تومان به ازای هر تن رسیده و حتی در مقاطعی قیمت تا هر تن 2 میلیون و 700 هزار تومان هم رسید.

صمدی تصریح کرد: واقعیت این است که با وجود رشد دو برابری قیمت زغال سنگ هزینه های تولید به این نسبته رشد نکرده است.

آریاک سفر

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با تاکید بر این که در صنعت زغال سنگ هزینه عوامل تاثیرگذار بر تولید افزایش غیرمترقبه ای در مقایسه ای با فروش این صنعت نداشته است، گفت: این وضعیت موجب شد شرایط صنعت زغالسنگ بهتر از گذشته شود و صنعت زغال سنگ حتی از فولادی ها هم بهتر شود.

صمدی با اشاره به این که هیچ سیگنال منفی برای شرکت های تولیدی زغال سنگ فعال در بازار سرمایه درنیمه دوم امسال وجود ندارد، گفت: شرایط این صنعت در نیمه دوم سال را بسیار خوب می بینیم. ضمن این که باید تاکید کنیم صنعت زغال سنگ و به طور کلی صنایع معدنی از تحریم تقریبا هیچ آسیبی ندیدند و یا آسیب آنها خیلی کم بوده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : انجمن زغال سنگ ایران
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سودآوری مطلوب شرکت های زغال سنگی بورس در 6 ماهه دوم سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز