وسایلی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی بگذارید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه اغلب مردم از روی نداشتن زمان ترجیح می‌دهند از ماشین‌های شست و شو برای تمیز کردن لوازمشان استفاده کنند. یکی از کاربردی‌ترین این‌ها، ماشین ظرفشویی است که علاوه بر خریدن زمان برای شما، از آسیب به دستانتان جلوگیری می‌کنند. با این‌حال متخصصان معتقدند برای طولانی‌تر کردن عمر دستگاه و همچنین برخی از ظروف بهتر است از گذاشتن آن‌ها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. ظروف چوبی

ظروف چوبی غالبا بسیار باکیفیت و در نتیجه گران هستند بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارند. قرار دادن چوب در معرض فشار آب قوی ماشین ظرفشویی، در طولانی مدت باعث پوسیدگی و یا ترک خوردگی آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲. چاقوهای تیز

اگر تیز ماندن و حفظ کیفیت چاقوهای آشپزخانه مهم است توصیه می‌شود از قرار دادن آن‌ها در معرض مواد شوینده ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید. این مواد بسته به نوع آن‌ها می‌توانند زنگ زدگی و خوردگی لبه چاقو را در پی داشته باشند.

۳. تابه و قابلمه نچسب

ماشین ظرفشویی قادر است بسیاری از ظروف را بسیار تمیزتر از حد انتظار به شما تحویل دهد، با این حال این دستگاه‌ها برای تمیز کردن ساختار خلص ظروف نچسب طراحی نشده‌اند. نحوه شستشوی ماشین ظرفشویی باعث پوسته پوسته و بلااستفاده شدن ظروف نچسب می‌شوند، مگر اینکه سازنده به طور خاص امکان شستشو در ماشین ظرفشویی را ذکر کرده باشد.

 

۴. ماگ سفری عایق

بیشتر ماگ‌های سفری با ویژگی عایق، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند، چرا که این عمل ممکن است فضای هوایی عایق شده در آن را مختل کرده و ویژگی سرد و گرم نگه داشتن را از آن بگیرند. بنابراین توصیه می‌شود آن‌ها را در سینک بشویید.

۵. ظروف پلاستیکی نازک

بسیاری از ظروف پلاستیکی که برای بیرون بردن غذا استفاده می‌کنید دارای دیواره‌های ظریف و نازک هستند که مقاومت کافی در برابر فشار آب ماشین ظرفشویی را ندارند. لازم به ذکر است که روی بسیاری از این ظروف، علامت امکان یا عدم امکان شستشو با ماشین درج شده است.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز