ورشکستگی 30 فروشگاه زنجیره ای معروف در آمریکا

ژیوار

امسال بیش از سی خرده فروشی، از جمله قدیمی ترین فروشگاه های زنجیره ای در ایالات متحده ، ورشکستگی خود را اعلام کردند که بالاترین رقم در طی 11 سال گذشته است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از CNBC، پیش از همه گیری ویروس کرونا، برخی از فروشگاه های خرده فروشی برای بقا دست و پنجه نرم می کردند اما بحرانی که ویروس کرونا با خود ایجاد کرد پایه های اقتصاد را به شدت لرزاند. دستورالعمل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها که از ماه مارس برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا اعمال شد به تعطیلی طولانی مدت فروشگاه های زنجیره ای در بسیاری از مشاغلی که اقلام ضروری نمی فروختند ، انجامید. البته خرده فروشانی که سال 2020 را در موقعیت دشوارتری آغاز کردند ، آسیب بیشتری را متحمل شدند. در نتیجه نقدینگی محدود شد و نرخ فروش به شدت سقوط کرد.

دیوید برلینر ، رئیس تجدید ساختار و رویه کسب و کار شرکت بانکی خرده فروشی BDO ، گفت: “میزان ورشکستگی در سال جاری بیشتر از سالهای گذشته بوده است.” وی افزود: “شما مارک های داخلی و سایر فرانشیزها را مشاهده می کنید که در سرتاسر ایالات امریکا صدها فروشگاه خرده فروشی دارند ولی اکنون در حال جمع و جور کردن کسب و کار خود یا نجات آنچه می توانند از طریق بازسازی حفظ کنند، هستند.”

برلینر ادامه داد، حدود 60 درصد از خرده فروشانی که از آغاز سال 2020 تا ماه اوت اعلام ورشکستگی کرده اند ، بیش از 100 میلیون دلار زیان مالی داشته اند ، در حالی که این رقم در پرونده ها در مدت مشابه در سال 2019 50 درصد و در سال 2018 معادل 36 درصد بوده است.

بسیاری از این فروشگاه ها از جمله Sears، Toys R Us ، Circuit City، Neiman Marcus، J.C. Penney، Ascena Retail Group و Tailored اکنون به صفوف بزرگترین ورشکستگان خرده فروشی های تاریخ ایالات متحده پیوسته اند.

دریان سفر امید

از طرف دیگر همه گیری ویروس کرونا، موجب تسریع در روند رشد برخی صنایع از جمله رشد بی نظیر تجارت الکترونیک و دیجیتال شد. در مدت شیوع همه گیری ویروس کرونا شاهد این هستیم که عادات مصرف کنندگان تغییر کرده و اقلامی که پیش از این زمان خریداری می کردند ناگهان تغییر کرده است. فروش لباس به شدت کاهش یافته زیرا کار در خانه و لباس معمول پوشیدن به یک امر عادی تبدیل شده است. در عین حال مصرف کنندگان به سمت خرید وسایلی برای سرگرمی های خانگی مانند دوچرخه های ثابت و بازی های رومیزی رفته اند. این امر تا حد زیادی به نفع شرکت هایی مانند Amazon، Walmart و Target بوده است که دارای مشاغل آنلاین قدرتمندی هستند که انواع اقلام و کالاها را می فروشند.

پیش بینی می شود پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی، شاهد آشفتگی بیشتری در سال جدید باشیم. تعطیلات همیشه برای خرده فروشان زمان “ساختن یا شکستن” است ، اما تحلیلگران می گویند که این امر خصوصاً در سال 2020 بیش از پیش صدق می کند.

اسکات استوارت ، مدیرعامل Turnaround Management Association در این باره می گوید: “بهترین جنبه تمام اتفاقاتی که طی کمتر از 1 سال گذشته افتاده در این است که به ما در درک سریع نقاط ضعف و تغییر دیدگاه هایمان نسبت به هنجارهای جدید در سال 2021 کمک می کند”.

وی افزود: “من معتقدم كه بخش خرده فروشی دوره خود تحلیلی و حسابرسی را طی می كند و می بایست این مطلب را درك كند كه آنچه اتفاق افتاده برای همیشه گذشته و باید به آینده با دید جدیدی نگاه کرد.”

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز